ورزش و تحرک و تغییر سبک زندگی راههای پیشگیری از سرطان است

  • شناسه خبر: 8946
ورزش و تحرک و تغییر سبک زندگی راههای پیشگیری از سرطان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : سرطان بیماری کشنده است اما در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است و از راههای مهم در پیشگیری از اسن بیماری ورزش، تحرک و تغییر سبک زندگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : سرطان بیماری کشنده است اما در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است و از راههای مهم در پیشگیری از اسن بیماری ورزش، تحرک و تغییر سبک زندگی است.
به گزارش خبرنگار روراستی دکتر علی اسماعیلی ندیمی در جمع خبرنگاران و مسئولین خیریه های حمایت از بیماران سرطانی رفسنجان در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود : آلاینده های زیست محیطی یکی از عوامل مهم بروز سرطان هاست که در رفسنجان این عامل به صورت انتشار سموم برای باغات کشاورزی صورت می گیرد ضمن اینکه آلاینده مس نیز در این راستا تأثیر گذار است.

16
وی تصریح کرد : در رفسنجان بخش بستری بیماران سرطانی راه اندازی خواهد شد تا بیماران فقط دغدغه بیماری را داشتهباشند و برای درمان خود به استانها و شهرهای دیگر کشور عزیمت می کنند متحمل صرف وقت و هزینه های رفت و آمد نشوند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی سرطانها دوره نهفته طولانی دارند و پس از گذشت چند سال بروز پیدا می کنند خاطرنشان کرد : افراد باید به سمت زندگی سالم پیش روند ودر کنار ورزش و تحرک در فضای آزاد و کوهستانی و طبیعت، از مصرف غذاهای فست فودی، غذاهای کنسروی و چرب پرهیز کنند و مصرف سبزیجات و مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود و افراد خانواده بگنجانند.
وی یکی از عوامل مهم در بروز سرطان را دود سیگار عنوان کرد و افزود : عزم ملی و فرهنگ سازی باید ایجاد شود و پیشنهاد وزارت بهداشت نیز در کاهش مصرف سیگار افزایش سنگین مالیات است که امیدواریم مردم به فکر سلامتی خود و افراد پیرامون خود باشند و از این امر اجتناب کنند.
وی همچنین مصرف قلیان را به مراتب خطرناک تر از سیگار برشمرد و گفت : اسانسهایی که در مواد و تنباکوی قلیان به کار می رود معلوم نیست از چه نوع موادی باشند و چه بسا این مواد به سیستم تنفسی اشخاص مضرات بسیاری وارد می کنند .
دکتر اسماعیلی شیوع سرطان در بین خانمها را سرطان سینه، پوست، روده بزرگ و معده عنوان کرد و افزود : در بین آقایان نیز سرطان پوست، معده، پرستات و خون شیوع پیدا کرده است.

17
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان استفاده صحیح و درست از فضای مجازی در کسب آگاهی از بیماریها را موثر دانست و گفت : هماهنگی گسترده بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، سازمانهای مردم نهاد، آموزش و پرورش، مطبوعات و رسانه ها، شهرداری ها، انجمن های علمی و افراد حقیقی از جمله ورزشکارانف هنرمندان و … می تواند در کاهش بیماریها تأثیر به سزایی داشته باشد.
دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد : همچنین نظارت بر تولید محصولات غذایی، حمل و نقل های عمومی و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی نیز می تواند بروز بیماری ها را کاهش دهد.
وی گفت : ماهیانه بین 30 تا 40 میلیون تومان هزینه درمان بیماران سرطانی در رفسنجان از طریق دانشگاه علوم پزشکی پرداخت میکنیم.

برچسب ها:
سرطان، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :