راهیابی تئاتر ” ورهم شور ” به جشنواره استانی تئاتر طنز کرمان

  • شناسه خبر: 9575
راهیابی تئاتر ” ورهم شور ” به جشنواره استانی تئاتر طنز کرمان

کارگردان تئاتر ورهم شور از راهیابی این تئاتر به جشنواره استانی تئاتر طنز کرمان خبر داد.

 

کارگردان تئاتر ورهم شور از راهیابی این تئاتر به جشنواره استانی تئاتر طنز کرمان خبر داد.

IMG_7270
بابک نوری در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : این تئاتر تا 26 بهمن در رفسنجان، 27 بهمن در شهر سرچشمه و 28 بهمن در جشنواره استانی تئاتر طنز کرمان اجرا می شود.
وی تصریح کرد : از 40 اثر که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است 6 اثر برگزیده شده که تئاتر ورهم شور نیز جزء برگزیدگان است.
نوری از ده سال قبل به رفسنجان عزیمت کرده و چندین کار شامل گل قداره، ازدواج نادر باسیمین و جدایی نادر از سیمین ، اگه بارون بزنه ، زیارت و چند اثر دیگر را به نمایش درآورده است.
وی تئاتر ورهم شور را آخرین کارش در رفسنجان عنوان می کند و می گوید : پس از اجرای این تئاتر به عنوان پایان نامه ام، با صحنه تئاتر خداحافظی می کنم و به تهران باز خواهم گشت.
نوری علت ساخت این تئاتر را چنین بیان می کند : در زندگی هر شخصی فراز و فرودهای بسیاری به وجود میاید لذا یکی از غمناک ترین حالات زندگی مرگ است که می توان از آن به عنوان پدیده ورهم شور یاد کرد.
وی میافزاید : آدمی برای هر اتفاقی از جمله تولد، ازدواج، میهمانی و … از چند روز و شاید چندماه قبل خود را آماده می کند و در تهیه و تدارک است اما در اتفاق مرگ، که ناخواسته پیش میاید ناخواسته ترین و غیر مترقبه ترین چیزی است که برای خانواده پیش میاید و این پدیده مرگ را می توان یکی از کارهای ورهم شور انسان برشمرد .
نوری خاطرنشان کرد : در این تئاتر می توان به صورت طنز به مردم تلنگر زد و یادآور شدیم که می توان در هنگام این پدیده غمناک نیز لبخند زد و همچنانکه برای افرادی که هر زمان، کسی از نزدیکانش  فوت می شود آنوقت است که وی را عزیز می شمرند و در هنگام حیات او کمتر ارزش قائل می شدند لذا در این تئاتر آمده است که در زندگی و حیات شخص اگر به همدیگر توجه کنیم در زمان مرگ خیلی غمگین نخواهیم بود.
وی عوامل این تئاتر را 30 بازیگر از جمله اسدا… یکتا، داوود کیوان و ندا حسینی ، سید مجتبی ترابی مدیر تولید، محبوبه آقا محمد حسنی طراح لباس ، و عزیزی دستیار کارگردان نام برد.

IMG_7166
اسدا… یکتا نیز بازیگر سینما و تئاتر ایران در این گفتگو گفت : سخت کوشی و همت عالی اهالی تئاتر را در این هنر ارج می نهم و از اینکه می بینم این جشنواره موجب شور و اشتیاق است به خود می بالم و این وظیفه ام را سنگین تر می کند و امیدوارم چراغ تئاتر برای همیشه روشن بماند.
وی لازمه اجرای نمایش خوب، متن پرمحتوا و جذاب عنوان کرد که در این زمینه باید قدرت نویسندگی در نمایشنامه ‌نویسان تقویت شده و حس تشویق و ترغیب میان ایشان به وجود بیاید.
یکتا خاطرنشان کرد : در تئاتر این نوع ارتباط، یک کنش متقابل و همزمان است زیرا توفیق این هنر با حضور تماشاگر حاصل می‌شود.

برچسب ها:
ورهم شور، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :