معرفی ۷۰ طرح تولیدی از رفسنجان به دفتر امور روستایی استان

  • شناسه خبر: 25325
معرفی ۷۰ طرح تولیدی  از رفسنجان به دفتر امور روستایی استان

فرماندار رفسنجان گفت: در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی روستایی که اعلام شد، ظرف مدت کوتاهی ۷۰ طرح روستایی به دفتر امور روستایی استانداری معرفی کردیم.

به گزارش”روراستی” ملانوری در جلسه دهیاری های پایلوت اقتصاد مقاومتی در فرمانداری افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده حرکت‌های خوبی در حوزه اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در رفسنجان در حال انجام است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که این آمار بر اساس آمار ثبت ‌احوال است و ۶۰ هزار نفر اتباع بیگانه از کشور افغانستان به ‌صورت مجاز و غیرمجاز در رفسنجان وجود دارد، تصریح کرد:این جمعیت رفسنجان در چهار بخش مرکزی، کشکوییه، فردوس و نوق و ۱۵۰ روستا دارای شورای اسلامی در شهرستان هستند.

وی  مردم رفسنجان را اهل مشارکت دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است که مردم رفسنجان به معنای واقعی در کنار دولت و نظام کمک‌های بزرگی کرده‌اند.

ملانوری خاطر‌نشان کرد: سال گذشته ۳۵ هزار تن پسته در شهرستان رفسنجان برداشت کردیم و اشتغال هم در بخش کشاورزی کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: راه خروج از تک ‌محصولی و نجات اقتصاد شهرستان توجه به حوزه صنعت بوده که در دو سال اخیر به طور جدی در دستور کار قرار دادیم، ما در رفسنجان دومین معدن روباز مس جهان و صنایع دیگری داریم که فعال هستند، اما در کنار تعداد بیکاران شهرستان که ۱۳ هزار نفر هستند پاسخگو نیست.

ملانوری عنوان کرد: در طرح ستاد مثلث توسعه اقتصادی، رفسنجان از شهرستان‌های پیشتاز استان کرمان است و در دو سال اخیر ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کردیم که یک‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده و توانستیم اعتماد و انگیزه در سرمایه‌گذار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی روستایی که اعلام شد ظرف مدت کوتاهی ۷۰ طرح روستایی به دفتر امور روستایی معرفی کردیم، بیان کرد: برای این تعداد طرح سرمایه‌گذار جذب کردیم که طرح‌های بسیار خوبی هستند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: به‌ طور مثال اعتبار مورد نیاز یکی از طرح‌ها ۳ ‌میلیارد تومان است که طرح تولید موتورسیکلت‌های برقی است و واحدهای دیگری از این قبیل هستند که در زمینه گردشگری، صنعتی و … معرفی شده است.

وی همچنین عنوان کرد: بیش از ۳ هزار سر اسب در رفسنجان وجود دارد و این شهرستان به قطب تولید اسب تبدیل شده است.

ملانوری با بیان اینکه صنعت گردشگری نجات‌بخش اشتغال و اقتصاد شهرستان است، تصریح کرد: طرح گردشگری روستای ادورج یک طرح نمونه گردشگری است که به کمک بنیاد مسکن اجرا شده و نظیر آن در جاهای دیگر شهرستان در حال انجام است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، طرح، تولیدی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    سلام آیا این پیام را که میدهم به گوش مسولین شهر ونیروی انتظامی برسانید چند نقطه از شهر بیخ گوش مسولین سایه شب که میشود جوانان نالایق شهر ما در میدانهای شهر اقدام به عرق خوری کشیدن مواد مخدر وحتی در روز در پارکها وبوستانهای شهر من جمله میدان شهریاران که دید ندارد خوبه که شبها نیروی انتظامی گاه گاهی سرکی بزند میدان امام حسین. پارک مس شهرک هزار واحدی. بوستان جوان .معلم .متاسفانه دختران را همراه دارند که این برای شهر ما خیلی شرم آور است