حاشیه هایی از نشست فرماندار رفسنجان با خبرنگاران؛

از خلاف روی خلاف در انتقال آب تا تذکرات یک مدیرمسئول در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی شهر

  • شناسه خبر: 64450
از خلاف روی خلاف در انتقال آب تا تذکرات یک مدیرمسئول در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی شهر

اولین نشست صمیمی فرماندار رفسنجان با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

اولین نشست صمیمی فرماندار رفسنجان با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روراستی، اولین نشست صمیمی فرماندار رفسنجان و خبرنگاران عصر شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه علی اکبر پورمحمدی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان از خبرنگاران خواست تا در حل مسائل شهرستان همکاری کنند و با ارتباطی که با جامعه دارند، روحیه مطالبه گری را در مردم تقویت کنند.

پومحمدی معتقد است که نداشتن روحیه مطالبه گری در مردم موجب شده عنوان شهرستان برخوردار را سالها یدک بکشیم و از اعتبارات دولتی عقب بمانیم.

وی به مسائل شهرستان ازجمله آب هم اشاره ای کرد و از اجرای طرح بزرگی برای آبرسانی به شهرستان تا خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و نسبت به تأمین آب نیز متذکر شد: در انتقال آب، رفسنجان باید اولویت نخست استان باشد که این موضوع را نیز استاندار پذیرفته و مورد تأیید قرار داده است.

اما خبرنگاران هم در کنار بیان مشکلات شهر، به بیان برخی مشکلاتی که متوجه این قشر است، پرداختند.

آیا آقای جلالی به دلیل نسبت فامیلی سبب انتصاب شما به عنوان فرماندار رفسنجان شد؟

خبرنگار سازش خبر: شما که کارمند دولت نبودید چگونه به عنوان فرماندار انتخاب شدید، آیا حجت الاسلام جلالی نماینده که با شما نسبت فامیلی دارد در این انتصاب نقش داشته است؟

فرماندار بعد از این صحبت گفت: بحث خبر مطرح نیست و جلسه هم اندیشی هست و در جلسه ای که هفته آینده برگزار می شود به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهم داد.

وی ادامه داد: در شورای اداری عکس گرفتید در حین صحبت کردن چند بار عکس گرفته حواس شنونده و گوینده را پرت می کند. بنده دعوا نکردم خواهش کردم و گفتیم بنشینید بنده می خواهم حرف بزنم.خبرنگاران شفاف حرف یزنند بنده ناراحت نمی شوم. انتقادات مردم را راحت پخش کنید بگذارید مردم از مسئولان مطالبه کنند خبرنگار باید مطالبه گر باشد.

خبرنگار سازش خبر در جواب صحبت های فرماندار گفت: حالت عکس باید متناسب با تیتر خبر باشد. یک عکاس فرانسوی بعد از چند سال که برنده شد گفت چندین بار شرکت کردم و تا الان ۲۰ میلیون عکس گرفتم تا توانستم با این عکس جایزه بگیرم.

عکاس باید بتواند هر تعداد عکس که می خواهد بگیرد. ممکن است بعضی از مسئولان حالت مناسبی نداشته باشند مثلا پلک چشمشان بسته باشد و مناسب انتشار نباشد و به همین دلیل نباید محدودیتی برای خبرنگاران وجود داشته باشد و در همه جلسات حتی سفررییس جمهور هم بدون هیچ محدودتی کار انجام داده ایم و باید در جلسات شأن خبرنگاران حفظ شود.

 خبرنگار کشکوخبر: بیمه خبرنگاری نداریم و جرات ندارم جایی خبرنگارانم را بفرستم و با ترس و لرز می فرستم چون بیمه نیستند.
درست است اسم نشست هم اندیشی گذاشته شده است اما دلیل نمی شود مسئول به سوال خبرنگار پاسخ ندهد. خبرنگار که در مقابل مسئول قرار می گیرد مسئول باید پاسخگو باشد هر زمان که می خواهد باشد. شاید تماس تلفنی باشد اما نمی شود که خبرنگار سئوالش را مطرح نکند.

امضای فرماندار پای یک مجوز خلاف قانون

خبرنگار روراستی: آقای فرماندار بحث آب را مطرح کردند و می خواهم در همین خصوص صحبت کنم. رفسنجان مشکل آب دارد و همه خبرنگاران هم در جریان هستند بر کسی هم پوشیده نیست. دبی چاههای آب در بردسیر به ۸۰ لیتر رسیده است و بسیاری از چاههای منطقه خودمان نیز این اتفاق برایشان افتاده و اسیدی و شور شده اند و قابل استفاده و قابل مصرف نیستند.

وی اضافه کرد: قریب به ۲ سال چاه آب مهدی آباد نوق به تعویق افتاد و اینها مشکلات آب رفسنجان هستند. دوستان خبرنگار این مسائل را می دانند و کمک هم می کنند.

وی در خصوص چاه آبی که متعلق به آقای آگاه است در میدان آزادی یا فیض آباد رفسنجان گفت: این چاه بواسطه زمین هایی که در بلوار امام رضا به مسکونی تبدیل شده اند و تحت شرب این چاه نیستند و دبی آب نیز از ۲۰ لیتر به ۵ لیتر رسیده است که مستندات آن هم موجود است. ایشان مجموعه فرهنگی ورزشی درست کرده اند که دست شان هم درد نکند. ۱۰ سال است که در حال ساخت است و هنوز افتتاح هم نشده است و بحثی که مطرح است؛ چرا خلاف در خلاف ایشان را حمایت می کنید؟

آقای آگاه بخاطر کار عام المنفعه ای که انجام داده دستش را هم می بوسیم، اما وقتی قانون می گوید نباید خلاف انجام دهیم امام و رهبری هم تاکید دارند و خلاف قانون خلاف شرع است و جایز نیست و تبعا برای مسئول خلاف انجام دادن بدتر است، که همان کار را مردم انجام بدهند. در خصوص آبی که به مجموعه منتقل شده هیچ بحثی نداریم، اما بعد از مجموعه چرا ۱۰ سال است آب مردم رفسنجان به باغات پسته این آقا در اسلام آباد منقل می شود و این انتقال خلاف است، خلاف دوم از بستر رودخانه این انتقال صورت گرفته و سومین تخلف هم ایشان هیچ مالکیتی بر این آب ندارد( بواسطه فروش زمین های تحت شرب) براساس مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب. همه اینها مستندات قانونی هست.
خبرنگار روراستی ادامه داد: جناب فرماندار شما که می خواهید مشکل آب شرب شهرستان را حل کنید چرا دستور می هید لوله آب یک مجموعه با امضای شما خلاف وصل شود؟ چگونه می خواهید آب شهرستان را مدیریت کنید.
مشکل آب شهرستان حل نمی شود مگر اینکه نگاهمان را به آب قانون مند و جدی کنیم و راهکار برایش بگذاریم.
اینکه فردی چون دوست و رفیقمان است آب را انتقال بدهد و اشکال ندارد و بعد روضه بخوانیم که مشکل آب در رفسنجان داریم درد و مکشلی از رفسنجان را حل نمی کند.

وی در ادامه گفت: در خصوص خبرنگاران هم قول های زیادی توسط مسئولان داده شده است و هیچ کدام اینها میسر نمی شود. خبرنگاران ضعیف ترین قشر جامعه هستند با یک حقوق پایین اما سربلند و سرافرازهستند. بخاطر اینکه عیب های شهر را می گویند کسی دوستشان ندارد ما مردم را داریم و ان شا الله خدا هم کمک مان می کند.

معضلات فرهنگی اجتماعی شهر را زیر عنوان قم ثانی بودن پنهان نکنید/انتخاب معاون سیاسی بر چه اساس بوده است؟

مدیرمسئول شایورد گفت: یک عکاس اگر در جلسه ای حضور دارد باید اجازه عکاسی داشته باشد و اگر هم نیاز نیست جلسه را ترک کند.
هم اندیشی حلقه گمشده فرمانداری رفسنجان بود که طی سال های سال احساس می شد حتی در زمانی که خودتان فرماندار بودید.
روی صحبتم با معاون سیاسی اجتماعی شماست برا اساس چه ملاکی تعیین شده است؟ بی اعتمادی، ناراحتی و دلسردی مردم از مسئولین و حاکمیت را هیچ کدام از ما نمی توانیم منکرش بشویم.

بر اساس اعتماد مردم تعاونی ها در این شهر شکل گرفت و بعد از انقلاب کارهای شاخصی انجام شد. اینکه یک شخص را سمبل می کنیم آشیخ فلان این ها بر اساس اعتماد مردم بود که شکل گرفت.
نمی خواهم زحمت کسی را زیر سوال ببرم ولی در درجه اول اعتماد مردم مهم است کما این که آن شیخ یک بار دیگر هم نماینده شد اما تفاوت از زمین تا آسمان بود.

وی اضافه کرد: اعتماد مردم را داریم از دست می دهیم، در دولت قبل بارها این موارد را تذکر دادم معاون سیاسی در آخرین جلسه قبل از انتخابات بخاطر انتقاد میخواست میکروفن من را قطع کند.

هادی بحرانی خطاب به معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان تصریح کرد: آقای بخشی در جمع اصحاب رسانه جریان های سیاسی رفسنجان را نام ببرند.

NGOهای رفسنجان و تعدادشون را نام ببرند. چه کارهایی انجام داده اند. ارتباط شما با NGO ها و جریانات سیاسی به صورت سر فصل بیان کنید.
آقای پورمحمدی چرا ساده می گذرید واقعا باید زمزمه برادران لاریجانی در رفسنجان شکل بگیرید؟

چرا اجازه می دهید زمزمه های سیاسی پر رنگ شود. نسبت به این مسئله شفاف سازی شود و یا توضیح داده شود نسبت به آقای بخشی.
حوزه معاونت سیاسی اجتماعی یکی از حساس ترین حوزه های فرمانداری است. شهر بحران ها و چالش های زیر پوستی زیادی دارد و اگر بخواهیم پشت قم ثانی و مذهبی بودن و هیاتی بودن پنهانش کنیم، حرف دیگری است.
یک نمونه در دوره قبلی فرمانداری شما خودش را نشان داد و به قول رمضانی پور نوشابه های انرژی زا که مصرف شد! خواهشا جدی بگیرید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
اصحاب رسانه فرماندار رفسنجان نشست صمیمی فرماندار هم اندیشی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :