حضرت فاطمه(س) مهمترین دلیل تشیع است

  • شناسه خبر: 10906
حضرت فاطمه(س) مهمترین دلیل تشیع است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه(س) مهمترین دلیل تشیع شیعیان است، زیرا نزدیک‌ترین فرد به پیامبر اسلام(ص) ایشان بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه(س) مهمترین دلیل تشیع شیعیان است، زیرا نزدیک‌ترین فرد به پیامبر اسلام(ص) ایشان بود.
به گزارش خبرنگار روراستی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در جمع خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، طلاب و عموم مردم رفسنجان در مسجد الزهرا(س) به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم (ص ) حضرت فاطمه زهرا (س ) و بزرگداشت مقام مادر ، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: یکی از اوصاف حضرت زهرا(س) «صدیقه» است و امامان معصوم(ع) در زمینه این صفت روایات زیادی داشتند.
وی بیان داشت: امام کاظم(ع) و امام صادق(ع) فرمودند «مادر ما صدیقه کبری است و بر اساس معرفت ایشان قرن‌های گذشته چرخیده است
»

1
رفیعی افزود: در قرآن کریم صفت «صدیقه» برای حضرت مریم و علی‌بن ابیطالب(ع) هم به کار رفته است و علی(ع) را صدیق امت عنوان کرده است.
این استاد حوزه تصریح کرد: شش مورد صدق و راستی وجود دارد که اگر انسان خود را به آن مزین دارد، صدیق می‌شود و صدق در عقیده نمونه‌ای از صدق است که اگر انسان عقیده خود را سالم نگه دارد، صدیق شده است.
رفیعی گفت: صدق در عزم و اراده، صدق در عمل و صدق در عهد و پیمان هم از موارد دیگر است و منافق سه علامت دارد که بدقولی، خیانت در امانت و دروغگویی است و باید از این سه خصلت ناپسند دور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: صدق در گفتار نیز اهمیت زیادی دارد اگر همه زندگی انسان آینه صداقت شود، صدیقه کامل می‌شود و صدق در جمیع حالات از صفات بارز حضرت زهرا(س) بود و نور ایشان قبل از آفرینش ابولبشر وجود داشته، به طوری حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «فاطمه، حوریه بود و مدتی چهره انسان به خود گرفت و در عالم ظاهر شد».
رفیعی با بیان اینکه باید ما شیعیان به دلیل شیعه بودن‌مان به خود ببالیم، افزود: از مهمترین دلایل تشیع ما حضرت زهرا(س) است، زیرا نزدیک‌ترین فرد به پیامبر(ص) ایشان بود.

25

6

برچسب ها:
حضرت زهرا، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :