ایمنی غذا از مزرعه تا سفره

  • شناسه خبر: 11124
ایمنی غذا از مزرعه تا سفره

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با گرامیداشت هفته سلامت که از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با گرامیداشت هفته سلامت که از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است.
به گزارش خبرنگار روراستی دکتر احمد جمالی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان افزود : مشکل تهیه غذای سالم و مصرف آن دغدغه همه کشورها و کشور ماست که در سه مرحله تولید، توزیع و مصرف باید سلامت غذا مدنظر باشد.

IMG_7963
جمالی‌زاده تصریح کرد: بیش از 200 نوع بیماری ناشی از غذای ناایمن شناسایی شده که از بیماری ‌های گوارشی تا انواع سرطان‌ها را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی آلودگی‌ها در حوزه‌های تولید، توزیع، حمل و نقل و فرآوری ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین راهکارها برای رفع این مشکلات، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی جامعه است.
جمالی‌زاده افزود: مصرف مجاز نمک پنج گرم در روز عنوان شده که براساس تحقیقات، ایرانی‌ها روزانه بین 10 تا 12 گرم مصرف نمک دارند و در زمینه مصرف قند و شکر و چربی‌ها هم مصرف در کشور ما بالا است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان داشت: برای اینکه غذای سالم و ایمن تولید و به دست مردم رسانده شود تمام دستگاه‌های مربوطه اعم از جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت باید در عرصه حضور داشته باشند.
جمالی‌زاده گفت: بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان‌ها در کشور ما بیشترین علل مرگ و میرها هستند و در عمده این بیماری‌ها غذا نقش دارد.
وی با اشاره به تکمیل ساخت و سازهای مراکز بهداشتی سراسر شهرستان عنوان کرد: تا پایان امسال تمام مراکز بهداشتی از نظر تجهیزات و ساختمان استاندارد می‌شوند.
وی با بیان اینکه اگر در حوزه بهداشت کاهلی صورت گیرد سلامت مردم به خطر می‌افتد، خاطرنشان کرد: زنگ سلامت اول اردیبهشت ماه در دبیرستان شهید سجادی نواخته می‌شود.

برچسب ها:
ایمنی، غذا، رفسنجان، روراستی، سرطان، بیماری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :