توافقی خوب است که ذره‌ای استقلال سیاسی کشور آسیب نبیند

  • شناسه خبر: 12417
توافقی خوب است که ذره‌ای استقلال سیاسی کشور آسیب نبیند

مهدی فضائلی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت : توافق خوب توافقی است که سرانجامش فناوری هسته‌ای در مقیاس صنعتی باشد و ذره‌ای استقلال سیاسی کشور آسیب نبیند.

مهدی فضائلی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت : توافق خوب توافقی است که سرانجامش فناوری هسته‌ای در مقیاس صنعتی باشد و ذره‌ای استقلال سیاسی کشور آسیب نبیند.
به گزارش خبرنگار روراستی، عصر امروز مناظره صادق زیباکلام و مهدی فضائلی با عنوان ویژگی‌های توافق خوب در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نشست گفت : اگر ما به تقویم کشور نگاه کنیم نشانی از ماجرای گروگان‌گیری در 13 آبان 58 و اشغال سفارت آمریکا و گروگان‌گیری نمی‌بینیم، زیرا زیاد شیره گلوسوزی نبود.

IMG_9457

وی با اشاره به توافق ژنو عنوان کرد: چرا برای این دولت خرده‌گیری می‌‌کنیم، چرا مذاکرات سعید جلیلی که 6 سال مذاکره کرد را مورد نقد قرار ندادیم، آیا فقط دولت یازدهم مجاز به نقد شدن و زیر سئوال بردن است.
زیباکلام افزود: بزرگترین دستاورد توافقات این است که همین نشست‌ها و صحبت کردن پیرامون مسائل هسته‌ای بی‌سابقه بوده است.
وی گفت: ایران چون رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است برای همین جلوی غنی‌سازی اورانیوم را می‌گیرند و توافقی خوب است که مذاکره‌کنندگان از آن برای اعتبار سیاسی خود بهره‌برداری نکنند.
مهدی فضائلی کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی در این مناظره با اشاره به اهمیت مسائل هسته‌ای و استقلال سیاسی کشور اظهار داشت: بخشی از موضوع هسته‌ای مربوط به قبل از انقلاب و بخشی نیز به دوران انقلاب مربوط می‌شود، نیروگاه بوشهر را که قرار بود، آلمان‌ها بسازند و دبه درآوردند تا اینکه روس‌ها آن را ساختند.
وی عنوان کرد: همین کشورهایی که در حال حاضر طرف ما هستند آن روز جزو سرمایه‌گذاران تأسیسات هسته‌ای در کشور ما بودند.
فضائلی افزود: فناوری هسته‌ای به جز دوران کوتاهی در دولت موقت در دستور کار بود، اما در اولویت نبود، اما تلاش‌هایی در این زمینه می‌شد.
وی ‌خاطرنشان کرد: توافق خوب توافقی است که سرانجام حداقل فناوری هسته‌ای در کف مقیاس صنعتی داشته باشیم و ذره‌ای استقلال سیاسی کشور آسیب نبیند و اگر توافقی صورت گیرد، حیثیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید حفظ شود.

IMG_9774

برچسب ها:
توافق، هسته ای، رفسنجان، روراستی، زیبا کلام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :