قیمت جهانی طلا شکسته شد

  • شناسه خبر: 127
قیمت جهانی طلا شکسته شد

قیمت جهانی طلا هفته گذشته تحت تاثیر اخبار اقتصادی اروپا و آمریکا قرار گرفت و برای دومین هفته متوالی با کاهش مواجه شد و به محدوده ۱۴۳۸ دلار رسید. به گزارش روراستی به نقل از جهان،  قیمت جهانی طلا از روز جمعه با توجه به برخی اخبار مبنی بر طرح فروش ذخایر طلای قبرس روند […]

قیمت جهانی طلا هفته گذشته تحت تاثیر اخبار اقتصادی اروپا و آمریکا قرار گرفت و برای دومین هفته متوالی با کاهش مواجه شد و به محدوده ۱۴۳۸ دلار رسید.

به گزارش روراستی به نقل از جهان،  قیمت جهانی طلا از روز جمعه با توجه به برخی اخبار مبنی بر طرح فروش ذخایر طلای قبرس روند کاهش به خود گرفته است.

بر همین اساس، قیمت جهانی طلا هفته گذشته تحت تاثیر اخبار اقتصادی اروپا و آمریکا قرار گرفت و برای دومین هفته متوالی با کاهش مواجه شد و به محدوده 1438 دلار رسید.

سکه و طلا داخلی امروز هم ارزان می‌شود

به گزارش روراستی، طی روزهای اخیر کاهش ارزش جهانی طلا و به دنبال آن کاهش ارزش داخلی طلا و سکه بعنوان یکی از مهمترین اخبار اقتصادی به شمار می آید که توجه فعالان این بخش و همچنین سرمایه گذاران طلا و سکه در داخل کشور به خود جلب کرده است.

قیمت طلا تاکنون نسبت به رکورد 1923 دلاری خود در سپتامبر 2011 بیش از 20 درصد و از ابتدای سال 2013 تاکنون 14 درصد کاهش داشته است.

همین نوسانات در بازار داخلی اثر گذاشت و موجب شد تا طلا در بازار تهران روز شنبه (24 فروردین)  گرمی 129 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ارزش یک میلیون و 353 تومان فروخته شود؛ همان روز محمد کشتی آرای ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت بازار طلا و سکه به تسنیم اعلام کرد که این کاهش قیمت قابل پیش بینی نیست ولی در روز شنبه و یکشنبه‌ سیر نزولی ادامه خواهد داشت.

اما در پی کاهش ارزش جهانی طلا طی روز جاری (دوشنبه 26 فروردین) پیش بینی می شود که نرخ طلا و سکه در بازار امروز تهران کاهش یابد؛ رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم با تأیید این مطلب می‌گوید: با ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا در روز جاری، قطعا بازار داخلی نیز از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت. وی ریشه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی را در افزایش ارزش دلار در بازارهای مالی و فروش بخشی از ذخایر طلا توسط یک بانک قبرسی می‌داند.

برچسب ها:
قیمت جهانی طلا شکست قیمت طلا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :