بیش از 1300 رفسنجانی در امر قالیبافی و صنایع دستی بیمه هستند

  • شناسه خبر: 13217
بیش از 1300 رفسنجانی در امر قالیبافی و صنایع دستی بیمه هستند

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت : در حال حاضر شعبه رفسنجان 1372 مورد بیمه شده قالیباف و صنایع دستی دارد.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت : در حال حاضر شعبه رفسنجان 1372 مورد بیمه شده قالیباف و صنایع دستی دارد.
محمد حسن پورصالحی در گفتگو با خبرنگارروراستی افزود : از این تعداد 904 نفر قالیباف و 470 نفر در امر تولیدات صنایع دستی می باشند.
وی تصریح کرد : وضعیت بررسی و اشتغال واقعی این افراد با هماهنگی و همکاری دستگاههای مربوطه به صورت مستمر بررسی می گردد.
پور صالحی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه 1372 نفر بیمه شده صنایع دستی و قالیبافی در شهرستان وجود دارد این موضوع بیانگر این است که هر ماه بالغ بر 195 میلیون تومان و در سال بیش از دو میلیارد تومان بابت 20 درصد سهم دولت به هزینه های دولت افزوده می گردد.
وی بیان کرد : 904 قالیباف در رفسنجان وجود دارد که می بایست توسط این افراد ماهانه 1358 متر مربع و سالانه 16 هزار و 296 متر مربع و معادل 113 عدد فرش به ابعاد 4*3 بافته شود.
رئیس اداره تأمین اجتماعی رفسنجان گفت : قانون حمایت از بافندگان قالی ، قالیچه، گلیم، زیلو مصوب سال 1376 بیانگر این مساله است که بافندگان انفرادی با پرداخت 14 درصد از نصف حداقل دستمزد که 7 درصد توسط دولت و 7 درصد آن توسط متقاضی پرداخت می گردد فقط در خصوص حمایت های بلند مدت سازمان یعنی مزایای از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی مشمول بیمه قرار می گرفتند.
وی ادامه داد : لذا قانون گذار جهت حمایت از این قشر و نیز صنایع دستی، در سال 1388 مصوبه ای را به تصویب رسانده که کلیه شاغلین صنایع دستی و نیز قالیبافان با پرداخت حق بیمه کامل 27 درصد که 7 درصد توسط متقاضی و 20 درصد توسط دولت پرداخت می گردد می توانند مشمول کلیه حمایت های سازمان قرار گیرند .

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :