ثواب افطاری دادن

  • شناسه خبر: 13312
ثواب افطاری دادن

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت : یکی از سنت های خوب در ماه مبارک رمضان افطاری دادن است که علاوه بر تلطیف قلوب ومزید محبت دارای ثوابی عظیم است .

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت : یکی از سنت های خوب در ماه مبارک رمضان افطاری دادن است که علاوه بر تلطیف قلوب ومزید محبت دارای ثوابی عظیم است .

به گزارش روراستی حجت الاسلام محمد حسنی بیان کرد : پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه در ردیف ذکر فضائل ماه مبارک رمضان فرمودند :هر كس از شما در اين ماه روزه دارى را افطاری دهد؛ خداى تعالى پاداش عملش را ثواب يك برده آزاد كردن و آمرزش گناهان گذشته او قرار خواهد داد.

وی بیان کرد : سئوال شد يا رسول ا… ! همه ما كه توانايى افطاری دادن نداريم ما چگونه به این ثواب برسیم حضرت فرمود: خداوند کریم است ٰعطا می کند این ثواب را به آن کسی که روزه داری را با کمی شیر یا جرعه ای اب خنک یا چند دانه خرما افطاری دهد.

حسنی ادامه داد : در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که هر کس روزه داری را افطاری دهد برای اوست مثل پاداش روزه دار و امام کاظم (ع ) فرمودند : ثواب افطاری دادن به برادر مؤ من برتر از روزه گرفتن است و از امام صادق (ع) روایت شده است که روزي يكي از دوستان و اصحاب پدرم ، به نام سدير صيرفي در ماه مبارك رمضان نزد پدرم ، حضرت باقرالعلوم عليه السلام شرفياب شد،پدرم او را مخاطب قرار داد و فرمود: اي سدير! آيا مي داني اين شب ها، چه شب هائي است ؟ سدير در پاسخ اظهار داشت : بلي ، فدايت گردم ، اين شب ها، شب هاي ماه مبارك رمضان است پدرم فرمود: آيا قادر هستي كه ده برده از فرزندان حضرت اسماعيل عليه السلام را در هر شب از شب هاي ماه مبارك رمضان خريداري نموده و آزادشان كني ؟ سدير گفت : پدر و مادرم فداي شما باد، امكانات مالي ندارم و حتی قادر نیستم که یک برده آزاد کنم سپس پدرم اظهار داشت : آيا مي تواني هرشب يك مرد مسلمان را افطاری دهی ؟ سدير گفت : بلي ، ياابن رسول ا…! حتی می توانم ده مسلمان را افطاری دهم. پدرم – امام محمّد باقر عليه السلام – فرمود: منظور من نيز همين بود كه افطاري دادن به يك مسلمان در اين شب ها، معادل است با آزادي يك برده از فرزندان حضرت اسماعيل (ع).

پس چه خوب است که ما هم تا قبل از پایان ماه مبارک به این سنت حسنه مبادرت نموده تا از اجر عظیم آن محروم نمانیم.

برچسب ها:
ثواب، روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :