راهیابی ۱۷ طرح دانش آموزی رفسنجان به مرحله کشوری

  • شناسه خبر: 14119
راهیابی ۱۷ طرح دانش آموزی رفسنجان به مرحله کشوری

مدیر پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) شهرستان رفسنجان از راهیابی ۱۷ طرح دانش آموز عضو پژوهش سرای دانش آموزی به مرحله کشوری خبر داد و گفت : این ۱۷ طرح با کسب بالای ۱۷۰ امتیاز به مرحله کشوری راه یافتند. حمید خالقی نژاد در گفتگوبا خبرنگار روراستی افزود : داوری آثار درمرحله شهرستانی تا نیمه […]

مدیر پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) شهرستان رفسنجان از راهیابی ۱۷ طرح دانش آموز عضو پژوهش سرای دانش آموزی به مرحله کشوری خبر داد و گفت : این ۱۷ طرح با کسب بالای ۱۷۰ امتیاز به مرحله کشوری راه یافتند.
حمید خالقی نژاد در گفتگوبا خبرنگار روراستی افزود : داوری آثار درمرحله شهرستانی تا نیمه تیرماه و داوری استانی تا آخر تیرماه، داوری وزارت آموزش و پرورش تا اوایل شهریور و داوری وزارت علوم نیز در ابان و آذر ماه صورت می گیرد.
خالقی نژاد ادامه داد : در سال گذشته ۲۷۵ طرح و ایده دانش آموزی به دبیرخانه پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) رفسنجان ارائه شد که از این تعداد ۵۸ طرح قابلیت اجرایی دارند و از بین این تعداد ، ۳۳ مورد به مرحله استانی راه یافتند که با داوری در مرحله استانی در نهایت ۱۷ طرح با کسب بالای ۱۷۰ امتیاز به مرحله کشوری راه یافتند.
وی به یکی از این طرح ها که در حوزه معماری و هنر است اشاره داشت و گفت : طراحی فرش با ایده جدید و بومی که دارای ویژگیهای مهمی است و در طراحی این فرش به کار رفتن آثار تاریخی مهم رفسنجان ( خانه حاج آقا علی، بادگیر معین، دروازه قدیم شهرستان، قلعه، کاروانسرای شاه عباسی ) ،نماد پسته و گل و بوته نمایان است و با بافت و تولید این فرش ، زمینه صادرات آن به کشورهای خارجی هم فراهم خواهد شد.
مدیر پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) شهرستان رفسنجان به چند مورد دیگر از طرح ها اشاره کرد و افزود : طرح افزایش بازدهی پنل های خورشیدی، بازیافت سی دی های مستعمل، نرم افزار آنالیز کمبود مواد غذایی درختان پسته، طرح همیار هوشمند پلیس و طرح عمود پرواز تک محوره از جمله طرح هایی هستند که در رقابت سخت به مراحل بالاتر راه یافتند.
وی همچنین یکی از طرح های مهم دیگر را ساخت دستگاه رسم بیضی برای اولین بار در کشور نام برد و گفت : این طرح که در حوزه معماری و هنر و ساختمان سازی به کار خواهد رفت در گذشته ایجاد اشکال بیضی شکل درمعماری و ساختمان سازی ازروش های سنتی و ابزار استفاده می شد که با ساخت این دستگاه مدرن کمک بزرگی در صنعت ساختمان سازی خواهد شد.
خالقی نژاد اظهار داشت : در استان کرمان ۲۴ر پژوهش سرا داریم که ۵ تا از آنها فعالند و پژوهش سرای امام محمد باقر (ع) رفسنجان در سال گذشته جزء ۵ پژوهش سرای برتر کشور اعلام شد ، در این پژوهش سرا دانش آموزان با سعی و تلاش و استفاده از ذهن خلاق خود ایده ها و طرح های جالب و مفید را ارائه می دهند به گونه ای که سال گذشته مرضیه شریفیان دانش آموز دبیرستانی شهرستان رفسنجان مقاله ای تحت عنوان تأثیر گیاه قیچ بر زخم های پوستی را در کنفرانس گیاهان دارویی ایران ارائه داد و تنها دانش آموز پذیرفته شده در این کنفرانس بود.

برچسب ها:
طرح، پژوهشسرا، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یه بنده خدا

    پژوهش سرای رفسنجان که جزء فعالترین باشه تکلیف بقیه معلومه. من هم همیشه تو مسابقات تو مدرسه اول یا دومم. می پرسین چطور؟ خوب یا همیشه تنهام یا با دوستم. ههههههههه