بی توجهی مسئولین فرهنگی زندان رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 17055
بی توجهی مسئولین فرهنگی زندان رفسنجان+عکس

بی توجهی مسئولین زندان رفسنجان در خصوص نصب بنر حاوی جمله ای جعلی منتسب به آیت الله بهجت (ره)

بی توجهی مسئولین زندان رفسنجان در خصوص نصب بنر حاوی جمله ای جعلی منتسب به آیت الله بهجت (ره)

به گزارش ” روراستی ” بی توجهی مسئولین فرهنگی زندان رفسنجان در خصوص نصب بنری با عنوان حسینی باش نه هیاتی ، در ورودی اداره زندان رفسنجان جای بسی تعجب است در صورتی که مدتهاست تکذیبیه این سخن در سایت آیت الله بهجت (ره) موجود است .

IMG_4604

مسئولین محترم فرهنگی زندان رفسنجان قبل از بکار بردن سخنان بزرگان باید از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند و سپس جهت انتشار یا قرار دادن آن مطلب برای عموم اقدام کنند زیرا کار فرهنگی ظرافت های زیادی دارد که با یک جمله غلط آن هم منتسب به افراد موثری هم چون آیت الله بهجت (ره) می توان روند زندگی یک انسان را تغییر دهد.

ای کاش مسئول محترم فرهنگی و یا عوامل زیر مجموعه ایشان با یک جستجوی ساده متوجه جعلی بودن این مطلب می شدند و از انتشار آن جلوگیری می کردند.

متن تکذیب انتساب «حسینی بشوید، نه هیئتی!» به آیت‌الله بهجت( ره) در سایت آیت الله بهجت (ره)

سؤال: سلام علیکم. آیا انتساب مطلب زیر به حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت رحمه‌الله مورد تأیید شما هست یا خیر؟

«مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) به جوانان تأکید داشت که: حسینی بشوند، نه هیئتی! زیرا اگر گرم هیئت بشوید حسینتان را آن‌گونه که خود دوست دارید و باب میلتان است می‌سازید و هرکس با میل شما مخالف باشد می‌گویید با حسین علیه‌السلام مخالف است، ولی اگر حسینی باشید هیئت و رفتارتان را بر مبنای حسین می‌سازید! هیئتی شدن کاری ندارد کافی است ریش بگذارید و با پیراهن مشکی از این هیئت به آن هیئت بروید! حسینی شدن است که مشکل است».

جواب: باسمه‌تعالی.

انتساب مطلب یاد شده به حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره به‌طور کلی تکذیب می‌شود.

اگرچه باید سعی کنیم حسینی باشیم و از هیئت حسینی بیشترین بهره را ببریم. باید تمام هیئات را به جهت این که به نام سیدالشهدا علیه‌السلام برپا می‌شوند، حسینی بدانیم، نه این که فقط هیئت خود را حسینی بدانیم؛ چرا که این امر سبب کدورت و نزاع می‌شود. باید حسینی شدن و حسینی ماندن را اصل قرار دهیم و ورود در هیئت را وسیله آن بدانیم. البته با سهل و آسان بودن وسیله نباید از سخت و مشکل بودن اصل غافل شویم.

والسلام علیکم ورحمهالله وبرکاته
دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، زندان ، بهجت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :