اعزام ۵۶۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور

  • شناسه خبر: 17248
اعزام ۵۶۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور

۵۶۰ نفر از دانش آموزان دختر دوم متوسطه رفسنجان به اردوی راهیان نور اعزام شدند

۵۶۰ نفر از دانش آموزان دختر دوم متوسطه رفسنجان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش روراستی عصر پنجم آبان اردوی راهیان نور دختران دانش آموز متوسطه رفسنجان با اعزام گروه اول به مناطق جنگی جنوب آغاز شد.

یوسف امیر شکاری مسئول  بسیج دانش آموزی استان کرمان در حاشیه این اعزام در جمع خبرنگاران افزود: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در سراسر کشور به صورت نمادین از ۱۱ مهرماه آغاز شده و در استان کرمان از ۲۰ مهرماه شروع کردیم و دو روز مانده به عاشورا اعزام پسران به پایان رسید.

IMG_8271

وی تصریح کرد: از دیروز اعزام دختران در استان شروع شده که اولین کاروان از شهرستان بردسیر و امروز هم از رفسنجان این اعزام صورت می گیرد.

امیر شکاری با بیان اینکه استقبال دانش آموزان از این اردوها زیاد است عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ هزار نفر اعزام کردیم و این در حالی بود که ۶۰ هزار دانش آموز ثبت نام کرده بودند امسال هم همینگونه خواهد بود چراکه مغناطیس شهدا و برکت و معنویت آن سرزمین این بچه ها را به سمت خودش می کشد .

وی با ییان اینکه برگشت این بجه ها خیلی زیباست تصریح کرد: در سفری که دانش آموزان پسر داشتند قریب به اتفاق درخواست داشتند که یک شب دیگر تمدید کنید و عده ای از بچه ها می گفتند کارگر نمی خواهید ما بمانیم کار کنیم، آن زمین برکت و تاثیر زیادی روی بچه ها برای مدت طولانی می گذارد .

این مسئول ادامه داد: این کار بزرگ به همت سپاه پاسداران و آموزش و پرورش انجام می شود و امروز صحنه های اعزام به جبهه در زمان جنگ در ذهن آدم تداعی می شود و مادران همان حس زمان جنگ را به ما منتقل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال جاری بازه های زمانی را قبل از امتحانات و بعد از امتحانات به تفکیک دختران و پسران به صورت یک ماه یک ماه اعزام داریم.

امیر شکاری گفت: در استان کرمان امسال سهمیه ما ۵۰ درصد برای متوسطه دوره دوم که بیش از ۳۰ هزار نفر است که ما برای ۲۵ هزار نفر برنامه ریزی کردیم هر شهرستانی که هر تعداد دانش آموز توانست سازمان دهی کند امکانات برای اردو فراهم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اردوها از شمال استان پنج روزه است که نصف این مدت در طول مسیر است و با بسته های فرهنگی که به بچه ها ارائه می گردد در این مدت آماده سفر می شوند .

وی به گوشه ای از برنامه های این سفر در مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: بچه ها شب اول رزمایش فرهنگی دارند ، روز اول زیارت یادمان شهدای اروند و بعد از ظهر یادمان شهدای شلمچه دارند همچنین روز دوم یادمان شهید چمران در دهلاویه و بعد از ظهر یادمان شهدای هویزه را خواهند داشت.

به گزارش روراستی ۵۶۰نفر از دانش آموزان دختر در قالب ۱۴ دستگاه اتوبوس طی سه مرحله به این سفر فرهنگی معنوی اعزام می شوند.

IMG_8251IMG_8205IMG_8227

 

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی، اردو، راهیان نور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :