تأثیرگذاری نامه رهبر به جوانان غرب در شناخت ماهیت اسلام ناب

  • شناسه خبر: 18159
تأثیرگذاری نامه رهبر به جوانان غرب در شناخت ماهیت اسلام ناب

امام جمعه رفسنجان گفت: نامه رهبر به جوانان غرب در شناخت ماهیت اسلام و نقش آمریکا و صهیونیست در جنایت هایی که در دنیا رخ می دهد، تأثیر گذار بود

امام جمعه رفسنجان گفت: نامه رهبر به جوانان غرب در شناخت ماهیت اسلام و نقش آمریکا و صهیونیست در جنایت هایی که در دنیا رخ می دهد،  تأثیر گذار بود.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور امروز در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود: پیامبر فرمودند« انسانی که از دنیا می رود تنها دانشی که از او ماندگار است، صدقه جاری و فرزند صالح او برایش سود خواهند داشت».

وی با تأکید بر صدقه دادن تصریح کرد: صدقه سبب افزایش مال و نزول رحمت خداوند می شود، در رفسنجان فقرای زیادی هستند که نیاز به کمک ما دارند و آبرومند هستند که باید به آن ها رسیدگی شود.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به ارزش و اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: وقف از بارزترین و پردوامترین مصداقهای نیکوکاری است و دو نوع وقف عام و خاص داریم که وقف عام مانند مساجد، حسینیه ها و وقف خاص هم مانند برخی مدارس و دانشگاهها است.

وی ادامه داد: بزرگترین موقوفات استان در رفسنجان است و بقاع متبرکه به یمن عمل پسندیده وقف قطب فرهنگی شده اند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب وقف های بزرگ چندان زیاد نبوده خاطر نشان کرد: وقف های خرد زیادی داشتیم اما نمی تواند منفعت های کلان برساند.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: در زمینه وقف باید مشورت صورت گیرد  که در چه زمینه ای وقف شود و ضرورت ها و نیازها و ماندگاری اثر وقف دیده شود.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این شورا وظایف سنگینی از جمله انتخاب رییس دانشگاه دارد، اگر رییس دانشگاه سفارشی انتخاب شود، جناحی عمل کند و افراطی باشد، چند هزار دانشجو زیر دست رییسی بی لیاقت که امانت دار نیست قرار می گیرند، طبیعی است که مصیبت به وجود می آید.

وی همچنین به خدمات سانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان اشاره کرد و گفت: برخی شهروندان گله مند هستند که بعضی انتقاد آن ها به جا است، بداخلاقی و برخورد تند  نباید از سوی پرسنل بیمارستان صوردت گیرد، طرح تحول نظام سلامت خدمات بهتری به مردم از جمله کاهش هزینه ها و افزایش امکانات بهداشتی درمانی داشته اما اشکالات و ایرادها زیاد است که باید مسئولان دانشگاه نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رمضانی پور اضافه کرد: از طرفی درمانی هایی در این بیمارستان انجام می شود که بی نظیر است، مراکز درمانی دولتی می تواند کارآیی بیشتری داشته باشند  و افرادی که توان مالی کمتری دارند از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، تصریح کرد: دانشجویان باید نسبت به افرادی که قصد نفوذ و توطئه در بین آن ها دارند و شیاطینی هستند که می خواهند دانشجویان را به تظاهرات  و تجمع وادارند هوشیار باشند.

وی نامه رهبر به جوانان غربی را در شناخت ماهیت اسلام ناب و نقش آمریکا و صهیونیست در جنایت ها موثر خواند و گفت: این پیام مورد استقبال زیاد جوانان اورپایی قرار گرفته است.

امام جمعه رفسنجان بسیج را بهترین مرجع و تشکل در مقابله با نفوذ دشمن دانست و گفت: همه باید نسبت به نفوذ دشمن بیش از پیش مراقب باشیم.

رمضانی پور همچنین مردم را بر صبور بودن نسبت به وضعیت سپرده هایشان در موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج توصیه کرد و گفت: تا یک یا دو هفته آینده مشکل این مؤسسه که در آستانه اخذ مجوز است، حل خواهد شد و همانطور که به مردم بدهی دارد مطالبات زیادی هم دست مردم دارد که عده ای نباید سو استفاده کنند و وامهای خود را نپردازند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،نامه، رهبر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :