اگرجای‌سیدحسن‌بودم‌کارگردان بازی خودم می‌شدم نه بازیگر سناریوی دیگران

  • شناسه خبر: 18322
اگرجای‌سیدحسن‌بودم‌کارگردان بازی خودم می‌شدم نه بازیگر سناریوی دیگران

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نباید ظرفیت نام امام در رقابت‌های انتخاباتی هزینه شود/ سیاست بسیار پیچیده و چند لایه است؛ آنهایی که برای ورود او عجله دارند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نباید ظرفیت نام امام در رقابت‌های انتخاباتی هزینه شود/ سیاست بسیار پیچیده و چند لایه است؛ آنهایی که برای ورود او عجله دارند اوضاع را از منظر مصالح خود می‌بینند

به گزارش روراستی، گفتگوی هفته نامه طلوع با امیر محبیان به شرح زیر است:اگر ایشان(سید حسن خمینی) در انتخابات مجلس خبرگان حاضر شوند تا چه اندازه بر شور انتخاباتی اثرگذار خواهند بود؟
انتخابات خبرگان از ساختار کاندیداتوری و رای خاصی برخوردار است. هدف در انتخابات خبرگان ایجاد شور محض برای افزود رای نیست. خبرگان بدلیل محدودیت گزینه ها محتاج رای کیفی است تا کمی.
چرا یک عده مخالف حضور سید حسن خمینی در رقابت های سیاسی هستند؟
دلایل مختلفی دارد. بعضی ها فکر می کنند نباید ظرفیت خاندان امام ترجمه به رای یک جریان سیاسی شود.
گروهی معتقدند رقابت ها در خبرگان بیشتر از سیاسی بودن علمی است ؛ بنابراین باید افراد را فارغ از انتسابشان از لحاظ علمی برای وظیفه مهمی که پیش رو دارند؛ بر گزید.
بعضی بر این باورند که نباید سید حسن خمینی درون بازی طراحی شده از سوی اصلاح طلبان یا از منظر آنها آقای هاشمی وارد صحنه شود.
اما من ضمن احترام شخصی که برای آقای سید حسن و نگرش بازش دارم ولی معتقدم که سید حسن نباید عجله کند. سیاست ما بسیار پیچیده و چند لایه است؛ آنهایی که برای ورود او عجله دارند اوضاع را از منظر مصالح خود می بینند؛ به سید حسن از منظر یک دوست و خیرخواهش توصیه می کنم اولا شدیدا روی ظرفیت های علمی خود و مشروعیت خود بین علما کار کند؛ او باید عناوین علمی را بر حسب مقبولیت علمی طبیعی بدست آورد والا عناوین روزنامه ای عمقی ندارد.
دوم این که مسیر روشن امام پیش پای اوست؛ اگر تهذیب نباشد علم توحید هم مفید نیست. به سید عزیز توصیه دارم تهذیب را زیر نظر علمای عامل دنبال کند. بدون تهذیب هر گام سیاست، گامی بسوی جهنم خواهد بود.
آیا ایشان به لحاظ علمی و فقهی از عهده جایگاه خبرگان بر می آیند؟
من شناختی از ظرفیت های علمی ایشان ندارم ولی او را خوشفکر می دانم. عضو خبرگان بودن چیزی است و تحت نام خمینی در خبرگان عمل کردن و شایسته این نام بودن چیز دیگری است.
سالها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب/ لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن.
تا چه اندازه حضور آیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان باعث می شود افرادی مانند سید حسن خمینی تشویق به حضور در رقابت انتخاباتی شوند؟
موقعیت و جایگاه و نیز رفتارها و حتی اهداف سیاسی آقای هاشمی کاملا با سید حسن خمینی متفاوت است. اگر جای سید حسن بودم کارگردان بازی خودم می شدم نه بازیگر سناریوی دیگران.
ایشان از خاندان امام هستند، به نظر شما چه ضرورتی وجود دارد برای آنکه فردی از خاندان ایشان در مجلس خبرگان حاضر شود؟
ضرورتی وجود ندارد؛ اما گاهی احساس ضرورت های کاذبی پدید می آورند تا از افراد، رفتارهای مطلوب خودشان را استخراج کنند.نباید ظرفیت نام امام که باید با ظرافت استفاده شود در رقابت های انتخاباتی هزینه شود.
آیا سید حسن خمینی با اقبال مردمی مواجه می شود؟
اقبال مردمی امری سیال و ناپایدار است.مورد اقبال واقع شدن فی ذاته اهمیت ندارد زیرا عدم اقبال هم زیاد رخ می دهد. مهم آنست که با این اقبال چه می خواهیم انجام دهیم. اگر برنامه دقیقی نباشد یا از موضع دینی، تهذیب نباشد همه این سرمایه ها یعنی اقبال و موقعیت به کار نیامده حتی مضر خواهد بود.

برچسب ها:
خبرگان روراستی،رفسنجان،سید حسن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :