پذیرش دانشجوی کارشناسی پیام نور رفسنجان در ۲۵ رشته/تأمین هزینه تحصیل دانشجویان بی بضاعت در پیام نور رفسنجان

  • شناسه خبر: 25252
پذیرش دانشجوی کارشناسی پیام نور رفسنجان در ۲۵ رشته/تأمین هزینه تحصیل دانشجویان بی بضاعت در پیام نور رفسنجان

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: این دانشگاه در ۲۵ رشته با امکانات استاندارد دانشجو می پذیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار روراستی با تبریک دهه کرامت افزود: یکی از شاخص های مهم دانشگاه پیام نور که ببه عنوان بهترین انتخاب می باشد، دانشگاهی است که در کنار محل سکونت دانشجو است و تبعات مثبتی برای دانشجو دارد، به گونه ای که دانشجویان نیاز به مهاجرت به جای دیگر نداشته  و این مهم به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حائز اهمیت است.

دکتر روح الله خلیلی نژاد ادامه داد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی و از دانشگاههایی که در کشور بسیار ارزشی است، می باشد، محاسن و امتیاز پیام نور بومی بودن و عدم نیاز حضور در کلاس است به این معنا که  هم حضوری و هم غیر حضوری کلاس ها برگزار می شود و هم امکان تحصیل همزمان در دو رشته از دیگر مزایای این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان با بیان اینکه از مهمترین دغدغه های ما این است که امکان تحصیل در زمان خدمت سربازی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امکان برگزاری امتحان در هر مرکز دانشگاه پیام نور کشور با درخواست دانشجو در مرکز دیگر وجود دارد.

وی در زمینه تشویق و حمایت و اعطای تسهیلات به دانشجویان برجسته و ممتاز این دانشگاه اظهار داشت: تعداد زیادی از دانشجویان واجد شرایط که امتیاز استفاده از جذب بدون آزمون در مقاطع بالاتر دارند می تواننند از این تسهیلات استفاده کنند، سالانه برای تعداد زیادی به عنوان رتبه اولی های ها در بسیاری از موارد در بحث مربوط به تحصیلات دانشگاهی تسهیلات خوبی در نظر گرفته می شود.

تأمین هزینه تحصیل دانشجویان بی بضاعت در پیام نور رفسنجان

خلیلی نژاد اظهار داشت: برای اولین با در کشور، ما برای دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت با بررسی هایی که انجام می دهیم، هزینه تحصیل این دانشجویان را از سوی خیران تأمین می کنیم و در نظر داریم صندوق مهر امام رضا(ع)را برای ارائه تسهیلات به دانشجویان نیازمند  راه اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: تعداد زیادی دانشجویان برتر و رتبه اولی و استعدادهای درخشان می توانند با توجه به سیاست دانشگاه در جاهای دولتی و مقاطع بالای ارشد و دکتری بدون آزمون به تحصیل بپردازند.

خلیلی نژاد گفت: در راستای سرعت بخشی و تسهیل امور آموزش و خدمات به دانشجویان، هر سال با بازبینی و تدوین مجدد دستورالعمل ها و آیین نامه ها و بخشنامه ها بیشترین همکاری را برای برطرف کردن مشکلات و موانع آموزش داشته ایم تا دانشجویان به راحتی بتواند ادامه تحصیل دهد.

وی بیان کرد: در برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور از مهمترین مواردی که دارد و نقطه قوت دانشگاه است این است که با امنیت و سلامت کامل با آخرین تکلنولوژی های پیشرفته روز سئوالات طراحی می شود و دانشجو زمانی که در دوره کارشناسی درس می خواند قطعا از لحاظ علمی در حدی است که با مرور کم می تواند بهترین دانشگاهها را در دوره های ارشد و دکترا داشته باشد که آمارها هم همین را نشان می دهد که بالاترین رشته های ارشد در رشته های وکالت و سردفتری را به طور مثال از پیام نور داریم.

۲۲

رعایت عدالت اجتماعی در تحصیل از سوی پیام نور

این مسؤول با اشاره به مقایسه دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها افزود: در بسیاری از موارد مانند اصلاح الگوی مصرف با برگزاری شیوه های الکترونیکی بیشترین صرفه جویی با بهترین بازدهی در آموزش داشتیم، یعنی اگر دانشجویان  در کلاس حضور نداشته باشند هم به صورت مجازی وارد می شود و هزینه های پایینی نیاز دارد.

وی در حوزه شهریه این دانشگاه خاطر نشان کرد: سعی کردیم عدالت اجتماعی و بهره مندی تمام اقشار جامعه از آموزش با کمترین شهریه رعایت شود و تنوع شیوه های آموزشی در پیام نور با هر ذائقه ای وجود دارد.

وی اعتبار مدارک این دانشگاه را مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و بیان کرد: از شاخصه های مهم بین المللی بودن این دانشگاه است، به طوری که در بسیاری از کشورها ازجمله جنوب شرق آسیا و حتی کشورهای اروپایی شعبه دارد.

خلیلی نژاد ادامه داد: در بحث آموزشی بیشترین همکاری با دانشجویان را داریم،در بحث انتقال و پذیرش دانشجو و میهمان شدن دانشجویان جهت برگزاری آزمون ها همکاری داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان عنوان کرد: حدود ۲۵ رشته کارشناسی جذب دانشجو گرایش های مختلف در علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم کشاورزی و ….در این دانشگاه وجود دارد  و در بسیاری از رشته ها سعی کردیم زیرساخت ها را فراهم کنیم؛ مثلا در رشته کشاورزی زیرساخت هایی در بحث مربوط به گلخانه های استاندارد را فراهم نمودیم .

وی ادامه داد: در این راستا چندهزار متر سوله کشاورزی در حال احداث داریم و در آینده برای رشته شیلات برنامه داریم که زیرساخت آن ازجمله احداث استخرهای بسیار استاندارد در حال احداث است.

۱۱

راه اندازی کلینیک رشد و کارآفرینی دانشگاه پیام نور رفسنجان در آینده نزدیک

وی با اشاره به اینکه در سایر رشته ها بنا به نیاز شهرستان ازجمله طراحی لباس، مهندسی خودرو،  گرافیک و..پذیرش خواهیم داشت، متذکر شد: از مجهزترین کارگاهها و آزمایشگاهها در این دانشگا که جزو سه رتبه اول شهرستان هستند، داریم.

وی خاطر نشان کرد: سایت اینترنتی مجهز در هر سه دانشکده این دانشگاه فعال است و  امکاناتی که نیاز دارد مدنظر قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار  دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه  پیام نور رفسنجان در ادامه با یادآوری راه اندازی کلینیک رشد و کار آفرینی  که به زودی اطلاعاتش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این کلینیک ارتباط دانشگاه با شهرستان است که  فراخوان ایده های صنعتی که قابلیت تجاری سازی شدن را دارند ارائه و ۵ طرح اول که انتخاب شوند، حمایت شده تا به مرحله تولید انبوه برسند.

وی اضافه کرد: در این زمینه به گونه ای تربیت نیروی کارآفرین در راستای اقتصاد مقاومتی  خواهیم داشت که به زودی فراخوان اعلام  تا علاقه مندان طرح های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دانشجو، پیام نور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :