۱۲ میلیارد ریال صرف امور فرهنگی دانشگاه ولیعصر رفسنجان شد

  • شناسه خبر: 25584
۱۲ میلیارد ریال صرف امور فرهنگی دانشگاه ولیعصر رفسنجان شد

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: سال ۹۴ مبلغ ۱۲ میلیاردریال صرف امور فرهنگی این دانشگاه شده است.

به گزارش”روراستی”   محمدعلی دهقان پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه ولیعصر(عج) با گرامیداشت هفته دولت و روز خبرنگار افزود:  یاد شهیدان رجایی و باهنر را که به اقتباس از امام علی(ع) درس مدیریت به ما دادند را گرامی می داریم.

وی در ادامه با اشاره به معرفی دانشگاه ولیعصر(عج)، تصریح کرد: این دانشگاه پنجم بهمن ماه سال ۷۰ با دو رشته مهندسی گیاه‌پزشکی و ریاضی تأسیس شد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه این دانشگاه وارد بیست‌و پنجمین سال عمر خود می‌شود، تصریح کرد: حاصل این ربع‌قرن فعالیت، ۱۰ هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر در ۳۵ رشته کارشناسی، ۵۲ رشته کارشناسی ارشد و ۳۱ رشته دکترا دانشجو داریم که در مجموع ۱۱۸ رشته در گرایش‌های مختلف با ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو داریم.

دهقان ادامه داد: ۲۴۰ عضو هیأت‌عملی شامل هشت نفر استاد، ۲۹ نفر دانشیار، ۱۵۰ نفر استادیار، ۵۸ نفر مربی، ۱۷ بورسیه و ۱۵ نفر عضو هیأت‌علمی طرح سربازی در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این دانشگاه ۱۹۷ کارمند فعال هستند که چهار نفر آنها با مدرک دکترا، ۳۵ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۸۰ نفر با مدرک کارشناسی، ۶۰ نفر دیپلم و هشت نفر زیردیپلم فعالیت می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در این دانشگاه از ۳۰ سال پیش اقتصاد مقاومتی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تنها دانشگاهی هستیم که رئیس و معاونان خودرو دولتی سوار نمی‌شوند و پستی به‌نام راننده در این دانشگاه نداریم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت دانشگاه در زمینه خصوصی‌سازی چشمگیر است و حدود هشت شرکت کارهای پخت‌وپز، فضای سبز، تأسیسات، خدمات، نقلیه، استخر دانشگاه و… را انجام می‌دهند و در این دانشگاه صرفه‌جویی‌های خوبی می‌شود.

وی اذعان کرد: ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی دانشگاه از محل صرفه‌جویی‌ها تأمین می‌شود و به عنوان یک نهاد دولتی می‌توانیم الگوی تمام دانشگاه‌های کشور باشیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان عنوان کرد: چهار تشکل دانشجویی در این دانشگاه فعال است که دو تشکل در دولت فعلی مجوز گرفتند و ۳۵ نشریه دانشجویی در دانشگاه منتشر می‌شود.

۴

افتتاح ساختمان اداره آموزش دانشگاه مهرماه ۹۵

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در ادامه با بیان اینکه ۱۰ طرح عمرانی در دانشگاه داریم که سه طرح بودجه ملی دارند و هفت طرح از محل کمک خیران و یا صرفه‌جویی‌ها تأمین اعتبار می‌شوند، افزود: دانشگاه مدیریت و اقتصاد، فاز سه دانشگاه علوم‌پایه و رستوران دانشجویی سه طرح ملی هستند و نزدیک به ۱۸ هزار متر مربع زیربنا دارند که رستوران تا بهمن امسال و دو طرح دیگر بهمن سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: تالار و مرکز ایران‌شانسی دانشگاه به همت خیر دکتر تجدد در حال ساخت است و حدود چهار سال از آغاز این پروژه می‌گذرد و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: دو خوابگاه دانشجویی خواهران و برادران به‌ترتیب با ۳ هزار متر مربع و ۵ هزار متر مربع دیگر طرح‌های عمرانی دانشگاه هستند که تا سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

دهقان ابراز داشت: مجموعه فرهنگی شماره دو دانشگاه به نام مجموعه فرهنگی شهید بهشتی در حال احداث است و قرار است دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گروه معارف‌ اسلامی و حوزه اسلامی دانشجویان در آن مستقر شود که این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربعی بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساختمان اداره آموزش دانشگاه مهر ماه امسال بهره‌برداری می‌شود و مرمت و بازسازی دفتر و مهمانسرای تهران و بازسازی و توسعه مسجد، بازسازی و محوطه‌سازی سازمان مرکزی که در حال اجراست نیز دیگر طرح‌های عمرانی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه توسط یک شرکت در حال بازنگری است، تصریح کرد: قصد داریم کریدوری ایجاد کنیم که از ابتدای دانشگاه تمام دانشکده‌ها را به هم وصل کند تا برای طی کردن فاصله دانشکده‌ها دانشجویان راحت باشند.

این مسؤول عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۵ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور هزینه شود و در مجموع تمام طرح‌ها طرح ۳۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

دهقان با بیان اینکه بحث فرهنگی در دانشگاه یکی از مهم‌ترین مباحث است، خاطرنشان کرد: بودجه خوبی در سال به مباحث فرهنگی اختصاص می‌دهیم.

۵

سهم بالای دانشگاه ولیعصر(عج) در اعزام دانشجو به اردوی راهیان نور

وی ادامه داد: سال گذشته بیشترین تعداد دانشجو به مناطق جنگی به نسبت جمعیت دانشگاه‌های کشور از دانشگاه ما اعزام شد و سالانه ۱۰ اتوبوس با هزینه ۱۰۰ میلیون‌تومان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی همچنین پیاده‌روی ۱۸۰ دانشجو در مراسم اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: در طول سال اردوهای زیارتی به مشهد مقدس و… انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان وضعیت پوشش نامناسب دانشجویان دختر در این دانشگاه را کمتر از یک‌درصد عنوان کرد و بیان داشت: در بحث فرهنگی ۳۰ کانون فرهنگی و ۲۵ انجمن علمی در دانشگاه فعال است و سال گذشته یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان صرف امور فرهنگی و مرتبط با فرهنگ در دانشگاه شده است.

وی در بخش دیگری از این سخنان خود در این جلسه اظهار داشت: معرفی نماینده نهاد رهبری در حیطه کاری دانشگاه نیست و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری در قم است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام صباحی که مسؤولیت دفتر استان را به عهده دارد، پورمحی آبادی که پیش از این در دانشگاه شیراز بوده را به عنوان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ولیعصر(عج) معرفی کرده است.

دهقان خاطر نشان کرد: در رفسنجان محلی به نام کالج زبان زیر نظر دانشگاه ولیعصر(غج) نداریم و اگر اساتیدی از این دانشگاه با این کالج همکاری می کنند موردی ندارد.

وی با اشاره به انتخاب اساتید در این دانشگاه تصریح کرد: در این دوره به نسبت تغییراتی که در دوره قبل انجام شده ما ۱۰ درصد هم تغییر نداشتیم و همه تغییراتی که صورت گرفته به دلیل بالا بردن کارآیی و توان مجموعه بوده است.

۱۰

سالانه ۵۰۰ میلیاردتومان توسط دانشجویان پول در شهر خرج می شود

این مسؤول به کمک اقتصادی دانشگاهها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ۲۵ هزار دانشجو در این شهر وجود دارد که سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر پول خرج می کنند که کمک به اقتصاد شهرستان است.

وی اذعان کرد: دانشگاهها در تمام حوزه ها تخصص هایی دارند که به کمک شهرستان می آید.

وی از طرح نگهداری پسته تازه با فناوری خاص در دانشگاه ولیعصر(عج) یاد کرد و گفت: در این طرح پسته به مدت ۵۰ روز با فرم خاصی وکیوم شده و تازه می ماند که اگر انبوه سازی شود ارزش افزوده قابل ملاحظه ای برای پسته ایجاد می کند.

دهقان خاطر نشان کرد: طرح تولید اسانس از پوست تازه پسته و تولید کربن از پوست سخت پسته نوعی دیگر از تولید ارزش افزوده از محصول پسته است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دانشگاه، ماور فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :