وضعیت نامناسب شهر رفسنجان برای معلولان

  • شناسه خبر: 25920
وضعیت نامناسب شهر رفسنجان برای معلولان

وضعیت شهر رفسنجان برای معلولان نامناسب است.

به گزارش”روراستی” نشست مشترک نماینده کانون های معلولان رفسنجان با معاون سیاسی اجتماعی فرماندار برگزار شد.

در این نشست نماینده کانون نابینایان استفاده از عصای سفید را عاملی برای ترحم مردم دانست که موضوعی ناراحت کننده است و این عامل سبب شده کمتر از عصای سفید استفاده کنند و به نمایندگی از روشندلان خواستار ایجاد پل هوایی عابر پیاده  در مسیرهای پر تردد ازجمله بلوار طالقانی و مسیر بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) بود.

معلولان جسمی حرکتی هم همان موضوع و مشکل همیشگی یعنی نداشتن رمپ وروردی برخی ادارات و ارگان ها، نداشتن آسانسور و غیر همسطح بودن پیاده روها را تکرار کردند که هنوز به آن رسیدگی نشده است.

عدم توجه به علائم هشدار خودروهای ناشنوایان سر چهارراه ها و اینکه برخی رانندگان خودروها با این هشدارها آشنا نیستند و اقدام به بوق زدن می کنند، دیگر موضوع مطرح شده از طرف نماینده کانون ناشنوایان بود.

محسن ارسلان در این نشست با بیان اینکه فرهنگ استفاده از عصای سفید در شهر کمرنگ است، افزود: انتظارات معلولان از مردم دارند باید مطرح شود.

وی تصریح کرد: قرار است با یکی از هفته نامه های محلی مباحثی ویژه جامعه معلولان مطرح شود تا بسترهای فرهنگی فراهم شود که مردم بدون هیچ نگاه ترحم آمیزی به قشر معلول کمک کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان متذکر شد: برای مصوباتی که مطرح می شود نیاز به هیئت رسیدگی و بازرسی داریم تا بتوانیم نیاز معلولان را پاسخگو باشیم.

IMG_0329

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، وضعیت، معلولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :