بخش عظیمی از تعهدات آمریکا در برجام به زمین مانده است

  • شناسه خبر: 28615
بخش عظیمی از تعهدات آمریکا در برجام به زمین مانده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی در کشور علاقه‌مند به ارتقای علمی نیستند و می‌خواهند دانشگاه‌ها را به سمت مسائل سیاسی و به حاشیه ببرند، گفت: آن چه می‌تواند جایگاه کشور را بالا ببرد توان علمی است.

به گزارش”روراستی” پورابراهیمی ظهر امروز در جمع بسیجیان در همایش مدافعان حرم در مصلای امام خامنه ای رفسنجان افزود: بسیج در هشت سال دفاع مقدس تحولات عظیمی ایجاد کرد و دوران پس از انقلاب حضور نیروهای بسیج به عنوان یک مجموعه در کنار سایر نیروها تحولات عظیمی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از جنگ حضور بسیج در سایر عرصه‌ها اهمیت زیادی داشته و دارد، تصریح کرد: دشمنان در مقابل نظام ایستاده‌اند و برای براندازی نظام از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مأموریت بسیج به فرمان رهبر معظم انقلاب صیانت از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ضرورت دارد، بسیجیان در تمام عرصه‌ها این مهم را تبیین کنند.

پورابراهیمی افزود: در حوزه مسائل علمی و پژوهشی حضور بسیجیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، دستاوردهای نظام مسیر حرکت علمی کشور را به سمتی هدایت کرده که رتبه اول تولید علم در منطقه را داریم.

وی ادامه داد: استمرار حرکت علمی که مطالبه رهبر انقلاب است ضرورت دارد و یکی از محورهای بیانات ایشان در اصفهان استمرار حرکت علمی بود که آن را از مایه‌های اقتدار نظام می‌دانند.

این مسؤول با اشاره به اینکه بعضی در کشور علاقه‌مند به ارتقای علمی نیستند و می‌خواهند دانشگاه‌ها را به سمت مسائل سیاسی و به حاشیه ببرند، بیان کرد: آن چه می‌تواند جایگاه کشور را بالا ببرد توان علمی است.

وی ابراز داشت: عرصه دیگر مقابله دشمن با کشور ما در حوزه مسائل فرهنگی است که رهبر انقلاب از سال‌ها قبل موضوع شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند.

پورابراهیمی ادامه داد: آن چه امروز به دلیل غفلت و دوری از کلام رهبری در جامعه می‌بینیم، فضای فرهنگی ما را تحت‌تأثیر قرار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای حضور بسیجیان در جامعه باید در عرصه فرهنگی و اعتقادی باشد، دشمن با ابزارهای نوین و در فضای مجازی به جنگ اعتقادات مردم به‌ ویژه جوانان آمده است و از مأموریت‌های بسیج دفاع از اعتقادات و تفکر بسیجی است.

وی بیان داشت: البته نقاط قوتی در حوزه فرهنگی داریم، حضور دانشجویان در اعتکاف و همایش بزرگ اربعین و … این نقاط قوت باید تقویت شود و استمرار داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: عرصه اقتصادی دیگر عرصه جنگ دشمن با ماست که پس از ناامیدی از عرصه‌های مختلف به جنگ اقتصادی با کشور ما در آمده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برجام بخش عظیمی از تعهدات آمریکا به زمین مانده و عملیاتی نشده است.

وی اذعان کرد: هنوز ارتباطات بانکی برقرار نشده و سرمایه‌گذاری خارجی که وعده داده شده بود تا امروز در حوزه میدان و عمل اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بدعهدی‌ها نشان می‌دهد، نباید فکر کنیم از ناحیه دشمن حقوق ما رعایت شود، بلکه باید از درون اقتدار اقتصادی خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از انتخاب ترامپ مواضع ضدشیعی، ضداسلامی و ضدایرانی آمریکا تشدید شده است، خاطرنشان کرد: از آمریکا جز دشمنی با تفکر شیعی و بسیجی چیزی ندیدیم.

پورابراهیمی با توضیح اینکه آمریکا در عراق جریان‌های تکفیری را با پول‌های عربستان و قطر حمایت می‌کند، افزود: برای مواجهه با تفکر بسیجی و تفکر شیعی و مبتنی بر ولایت‌فقیه در جامعه این گروه‌ها تشکیل شده است.

وی اذعان داشت: در عراق با تأسی از تفکر بسیجی دشمنان زمین‌گیر شده‌اند و تفکر بسیجی در سوریه و عراق آثار خود را نشان داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان مسائل اقتصادی تمام هم و غم دشمن دور شدن ما از اهداف نظام است، بیان کرد: اتکا به توان داخلی اساس حرکت اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا با وقاحت تحریم‌های ۱۰ ساله را تمدید کردند که نقض صریح برجام است و مجلس از مواضع انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد.

پورابراهیمی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند در مقابل ایران اقدامی انجام دهند و نقض پیمان کنند، کوچک‌ترین اقدام علمیاتی در نقض برجام با اقدام صریح مجلس مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: ما ذره‌ای از مواضع انقلابی ملت ایران کوتاه نمی‌آییم و عزت به دست آمده را که بعضی‌ها می‌خواهند به باد دهند را به راحتی از دست نخواهیم داد و اگر دشمن تخطی کند، جواب محکمی به او می‌دهیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تعهدات، آمریکا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :