راه اندازی مرکز معاینه‌فنی خودروهای سنگین رفسنجان تا یک ماه آینده

  • شناسه خبر: 28800
راه اندازی مرکز معاینه‌فنی خودروهای سنگین رفسنجان تا یک ماه آینده

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: مرکز معاینه‌فنی خودروهای سنگین رفسنجان تا یک‌ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش”روراستی” مسعود جمیلی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان استانی معدنی است که شهرستان‌های سیرجان و زرند با وجود معادن سنگ‌آهن تناژ بالایی از حمل جاده‌ای را در خود جای داده‌اند.

وی بیان داشت: باتوجه به کالای صنعتی و کشاورزی در رفسنجان از جمله مس و پسته بخش عمده‌ای از مس از طریق خط ریلی حمل و نقل می‌شود و همین امر سبب شده رفسنجان بعد از سیرجان، کرمان و زرند در جایگاه چهارم حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گیرد.

جمیلی با اشاره به مشکل معاینه‌ فنی در رفسنجان افزود: بحث معاینه‌ فنی با توجه به اثرگذاری در ایمنی اهمیت زیادی دارد و یک دستورالعمل از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال تدوین است که به محض ابلاغ و اعطای مجوز راه‌اندازی مرکز معاینه‌فنی در رفسنجان این مشکل حل خواهد شد که راه‌اندازی آن از یک‌ماه فراتر نمی‌رود.

وی با اشاره به دیگر مشکل رانندگان حمل و نقل جاده‌های خاطرنشان کرد: مشکلی که در سطح کشور وجود دارد افزایش ناوگان و توافقی‌ نرخ است که با تعامل انجمن‌های صنفی، رانندگان و حمایت ما سعی می‌کنیم روند کاهش نرخ حمل بار متوقف شود.

جمیلی عنوان کرد: در استان کرمان در حوزه حمل و نقل کالا حدود ۱۷ هزار نفر و در حوزه حمل و نقل مسافر حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند.

گفتنی است از سه سال پیش زیر ساخت ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین رفسنجان ایجاد شده اما اجرایی شدن آن روی زمین مانده و می طلبد این مشکل با توجه به تعداد زیادی خودرو سنگین ازجمله اتوبوس های حامل کارکنان مجتمع مس سرچشمه و کامیون ها حمل بار هرچه سریعتر حل شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مرکز، معانیه فنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیپور

    ان شا الله به خیر و نیکی باشه ولی مسئولین این امر را خارج از شهر پیش بینی کنند و جدا از معاینه فنی ماشینهای سواری

    علی

    ان شاالله درست میشه

    راننده

    سلام اگه این کار صورت بگیره خیلی از مشکلات مامرتفع میشه

    زارع

    از ایشان درخواست داریم هر چه سریعتر این مرکز راه اندازی شود چون کامیونها زیادن خداخیرتون بده