وی بیان داشت: باتوجه به کالای صنعتی و کشاورزی در رفسنجان از جمله مس و پسته بخش عمدهای از مس از طریق خط ریلی حمل و نقل میشود و همین امر سبب شده رفسنجان بعد از سیرجان، کرمان و زرند در جایگاه چهارم حمل و نقل جادهای استان قرار گیرد.
جمیلی با اشاره به مشکل معاینه فنی در رفسنجان افزود: بحث معاینه فنی با توجه به اثرگذاری در ایمنی اهمیت زیادی دارد و یک دستورالعمل از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در حال تدوین است که به محض ابلاغ و اعطای مجوز راهاندازی مرکز معاینهفنی در رفسنجان این مشکل حل خواهد شد که راهاندازی آن از یکماه فراتر نمیرود.
وی با اشاره به دیگر مشکل رانندگان حمل و نقل جادههای خاطرنشان کرد: مشکلی که در سطح کشور وجود دارد افزایش ناوگان و توافقی نرخ است که با تعامل انجمنهای صنفی، رانندگان و حمایت ما سعی میکنیم روند کاهش نرخ حمل بار متوقف شود.
جمیلی عنوان کرد: در استان کرمان در حوزه حمل و نقل کالا حدود ۱۷ هزار نفر و در حوزه حمل و نقل مسافر حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند.
گفتنی است از سه سال پیش زیر ساخت ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین رفسنجان ایجاد شده اما اجرایی شدن آن روی زمین مانده و می طلبد این مشکل با توجه به تعداد زیادی خودرو سنگین ازجمله اتوبوس های حامل کارکنان مجتمع مس سرچشمه و کامیون ها حمل بار هرچه سریعتر حل شود.