۱۶ آذر الگوی استکبارستیزی در تاریخ ایران

  • شناسه خبر: 28994
۱۶ آذر الگوی استکبارستیزی در تاریخ ایران

رئیس پیام نور رفسنجان و کشکوئیه گفت: ۱۶ آذر الگوی استکبارستیزی در تاریخ ایران است.

به گزارش”روراستی” روح الله خلیلی نژاد ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه کشکوئیه با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دلیل اینکه ١۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو نام گذاری شد، این بود که در سال ٣٢  اولین جنبش ضد آمریکایی علیه حضور نظامی نیکسون مستشار آمریکا در ایران رقم خورد و سه دانشجوی ما شهید شدند.

وی ادامه داد: از آن به بعد ١۶ آذر به عنوان یک الگو در استکبار ستیزی مطرح شد و  ما نباید جنایات آمریکا علیه کشورمان را هیچگاه از یاد ببریم .

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان و کشکوئیه  خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم همان تفکر دانشجویی که ۶٠سال پیش ١۶آذر راخلق کرد، همان تفکر ٢۶ سال بعد سبب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد و این تفکر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دانشگاهها، محیط دانشگاه باید محیط پرسش و پاسخ و نقد باشد، افزود:  دانشجو باید درک سیاسی و تحلیل سیاسی داشته باشد و مسائل سیاسی را در دانشگاه تحلیل و بررسی کند.

خلیلی نژاد توضیح داد: فعالیت سیاسی معنایش این نیست که فقط بخواهیم علیه دولت و مسولان نظام صحبت کنیم؛ فعالیت سیاسی برای پیدا شدن قدرت تحلیل در دانشجو است و این دقیقا نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی ابراز داشت: ما باید به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریانات دانشجویی انقلابی عینآ از همان موضعی سخن بگوییم که رهبر معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سکانداری کشتی انقلاب از آن سخن میگویند.

این مسؤول در ادامه پیرامون دانشگاه پیام نور بیان داشت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی و بین المللی کشور با ۵٠٠ مرکز و واحد در داخل کشور و ۵٧ کشور و ۷۳  شهر دنیا فعالیت می کند که یکی از این واحد های داخلی واحد کشکوئیه با پنج هزار متر زیر بنا می باشد و ما برای ادامه فعالیت این واحد دانشگاهی نیاز به کمک و همراهی مردم و مسؤولان شهر کشکوئیه داریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور کشکوئیه یک افتخار و ارزش برای شهر کشکوئیه است و از مسؤولان شهر به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر تقاضا داریم نسبت به توسعه فضای سبز و آسفالت محوطه دانشگاه همکاری و اقدام نمایند.

وی متذکر شد: ورود و اقدام دراین زمینه، بهترین دستاورد و سرمایه گذاری است و هم منجر به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است  و هم کسب  اعتماد و رای مردم است و ما به نوبه خودمان از امکاناتی که در مجموعه دانشگاهی مرکز رفسنجان داریم برای رونق بیشتر این واحد دانشگاهی بهره خواهیم کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، الگو، استکبار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :