هنر کالای سرمایه‌ای است

  • شناسه خبر: 30356
هنر کالای سرمایه‌ای است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه هنر کالای سرمایه‌ای است نه کالای مصرفی، گفت: هنرمند ، کالای هنر که کالایی سرمایه‌ای است، هنرش را می‌فروشد و روح انسان را جلا می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه هنر کالای سرمایه‌ای است نه کالای مصرفی، گفت: هنرمند ، کالای هنر که کالایی سرمایه‌ای است، هنرش را می‌فروشد و روح انسان را جلا می‌دهد.به گزارش “ روراستی ” حسین اکبری شامگاه سه‌شنبه در جلسه گفتمان اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد و هنر در مجتمع افصح هجری رفسنجان گفت: مغز یک و نیم کیلوگرمی انسان فوق‌العاده پیچیده است و انسان خواسته‌های زیاد و نامحدود دارد و اقتصاد نیز هدفش این است که چگونه عمل کنیم تا منابع محدود را به خواسته‌های نامحدود اختصاص دهیم.
اکبری با بیان اینکه انسان نیازهای مادی، معنوی، متعالی و عرفانی دارد، افزود: در رشته فعالیت‌های هنری، طیف وسیع از فعالیت‌ها را داریم که به قوه خلاقیت و مغز انسان و ابتکارش مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: در قدیم با استفاده از دار قالی و تولید صنایع دستی مردم امرار معاش می‌کردند، لذا با گذشت زمان محصولات بازاری و کشورها به سمت تخصصی حرکت کردند و محصولی تولید می‌کنند که گران‌تر باشد و از طرفی نیازهای خود را ارزان تهیه می‌کند.
اکبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگ و هنر نیازمند سرمایه است و سرمایه انسانی فعالیت هنری را انجام می‌دهد، عنوان کرد: این انسان‌های فعال در این عرصه هنرهنرمندان را شامل می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: سرمایه دیگر مردم هستند که تقاضا می‌کنند به عبارتی عرضه توسط هنرمندان و تقاضا توسط مردم است.
اکبری عنوان کرد: محصولاتی که از ناحیه هنر تولید می‌شوند در راستای مسایل زیست محیطی تخریبی وارد نمی‌سازند و ارزش افزوده فعالیت‌های فرهنگی هنری زیاد است.
وی با بیان اینکه هنر کالای سرمایه‌ای است نه کالای مصرفی خاطرنشان کرد: کالای هنر که کالایی سرمایه‌ای است، هنرش را می‌فروشد و روح انسان را جلا می‌دهد.
اکبری ابراز داشت: هر جامعه‌ای می‌تواند در عرصه فعالیت‌های هنری هم اشتغال ایجاد کند و هم درآمد کسب کند، اما در این رابطه برای سودمندی هنرمند باید واسطه‌هایی برای فروش محصولات هنری وجود داشته باشند تا محصولات هنری را عرضه و به فروش برسانند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،فرهنگ، اقتصاد،مقاومتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :