غرس نهال توسط مسؤولان رفسنجان

  • شناسه خبر: 31925
غرس نهال توسط مسؤولان رفسنجان

به‌مناسبت روز درختکاری، مسؤولان رفسنجان تعدادی نهال غرس کردند.

به‌مناسبت روز درختکاری، مسؤولان رفسنجان تعدادی نهال غرس کردند.

به گزارش”روراستی” صبح امروز همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع‌طبیعی مسؤولان این شهرستان در دبستان پسرانه جبیبه مرتضوی این شهر تعدادی نهال غرس کردند.

امام جمعه رفسنجان در این آیین با اشاره به اهمیت درختکاری اظهار داشت: درختان برای ما فواید زیادی دارند و برای همین خداوند در این زمان از سال درختان را برای ثمردهی آماده می‌کند و رزق ما در همین درختان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ادامه داد: اگر درختان و گیاهان نبودند ما نمی‌توانستیم دام هم داشته باشیم چراکه خوراک دام‌ها در همین گیاهان و درختان است.

وی تصریح کرد: باید درختان را حفظ کنیم و در نگهداری آنها بکوشیم و اداره منابع طبیعی وظایف سنگینی دارد که از سرمایه‌های عظیم ملی حفاظت و حراست کند.

امام جمعه رفسنجان افزود: ایجاد سبزه در محیط یکی از کارهای منابع‌ طبیعی است که سبب ایجاد نشاط در جامعه می‌شود و شایسته است هرکس در خانه خود درختی داشته باشد و از آن مراقبت کند تا نشاط و سرزندگی در خانه جاری باشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: برای آبیاری درختان از آب‌های اضافی که در منزل به وجود می‌آید، می‌توان استفاده کرد و ضرورت دارد برای آبیاری درخت از اسراف پرهیز شود.

وی با اشاره به منابع آبی بیان کرد: صدها سال گذشتگان ما ذخایر آبی را جمع کردند و ما راحت آن را از عمق زمین بالا آوردیم و بی‌رویه و بدون اجازه مصرف کردیم و از بعضی از چاه‌های ما بدون اجازه آب استحصال می‌شود در حالی‌که حلال نیست.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: اگر آبی بدون اجازه به درختی برسد ثمر آن درخت حلال نیست، لذا باید به حد اندازه استفاده کرد و ضرورت دارد در این راستا فرهنگ‌سازی شود.

وی متذکر شد: همان‌طور که در طرح همیاران پلیس فرزندان کمک بزرگی هستند در طرح همیاران آب هم کمک کنند و مانع اسراف خانواده در زمینه آب باشند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نهال، غرس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :