۵۰ درصد جمعیت رفسنجان قشر کارگری هستند

  • شناسه خبر: 32637
۵۰ درصد جمعیت رفسنجان قشر کارگری هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان قشر کارگری هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان قشر کارگری هستند.

به گزارش”روراستی” محمد عسکری پیش از ظهر امروز در حاشیه جشن روز کارگر در این شهرستان با بیان اینکه اول ماه مه میلادی روز جهانی کارگر نامگذاری شده است، افزود: از پنجم اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده و آغاز این هفته مصادف با مبعث حضرت رسول (ص) و روز پایانی آن روز میلاد حضرت عباس (ع) است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در قانون کار پیش‌بینی شده، ۱۱ اردیبهشت برای کارگران تعطیل رسمی باشد و اگر کارگری کار کند مشمول اضافه‌کار می شود.

وی با بیان اینکه کارگران بزرگترین قشر هر جامعه هستند، افزود: رفسنجان با وجود سه شعبه تأمین‌ اجتماعی، ۳۷ هزار و ۵۰۰ کارگر بیمه‌شده دارد و حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر سایر بیمه‌شدگان هستند.

عسکری با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان جمعیت کارگری است که قشر عظیمی را تشکیل می‌دهد، تأکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به کارگران شود چراکه به اندازه‌ای که کارگران در اقتصاد کشور دخیل هستند، مسؤولان نیستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان ادامه داد: باید فرهنگ کار ارتقا یابد چون منجر به افزایش تولید می‌شود، تولیدات باید باکیفیت باشد تا قابل رقابت با سایر تولیدات کشورها یا شهرهای دیگر باشد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه بنگاه اقتصادی لازم است از تولیدات شهرستان استفاده و این تولیدات را خریداری کنیم، بیان کرد: در سال‌های اخیر باتوجه به اینکه تحصیلات جامعه بالا رفته کارگران هم از نظر سطح سواد ارتقا یافتند و این مهم در فرهنگ کار و بهره‌وری اثر می‌گذارد.

عسکری با اشاره به اینکه با تفکر نو و دانش‌بنیان محصولاتی تولید کنیم که توان رقابت داشته باشد، ابراز داشت: در اصول اقتصاد مقاومتی از جمله عدالت اجتماعی، کارآفرینی و… ارتباط مستقیم با جامعه کارگری دارد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نیمی، جمعیت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :