طرح نهضت رضوی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 32845
طرح نهضت رضوی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح نهضت رضوی در کشور برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح نهضت رضوی در کشور برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.به گزارش”روراستی” رشید جعفرپور روز جمعه در حاشیه اختتامیه سی و دومین جشنواره دانشجویان منطقه ۷ و ۸ کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: طریق رضوی یکی از بخش‌های این طرح است که دانشجویان در سالروز شهادت امام رضا(ع) از قدمگاه نزدیک نیشابور تا حرم امام رضا(ع) را به میزان ۴۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند و سال گذشته بیش از ۵ هزار دانشجوی دختر و پسر این مسافت را طی کردند.
وی تصریح کرد: دانشجویان متقاضی مسیر قدمگاه تا حرم رضوی را پیاده روی می‌ کنند و این حرکت در واقع ایجاد فضای فرهنگی در راستای تحرک دانشجویی است.
جعفرپور بیان داشت: یکی از بخش‌های دیگر این طرح برگزاری جشنواره‌های رضوی است که سال گذشته ۱۶ جشنواره در ۱۶ دانشگاه برگزار شد.
مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: امسال نیز ۳۲ جشنواره رضوی در ۳۲ دانشگاه کشور در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: این جشنواره با محوریت امام رضا(ع) در قالب نواها و موسیقی‌های رضوی، عدالت در سیره رضوی، عقلانیت در سیره رضوی و … است.
جعفرپور ادامه داد: بخش دیگری از طرح نهضت رضوی تشرف رضوی است که دانشجویان در این طرح ثبتنام و به مشهد مقدس اعزام میشوند.
وی ادامه داد: هزینه‌های اعزام دانشجویان به مشهد مقدس بر عهده مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی، دانشگاه و خود دانشجو است.
جعفرپور خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار دانشجو به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.
مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح کانون‌های رضوی نیز راه‌اندازی شده تا در این کانون فعالیت‌های رضوی حوزه دانشجویان در سراسر کشور تداوم داشته باشد و باید بستر برنامه‌های معنوی و ائمه اطهار (ع) را در دانشگاه‌ها فراهم سازیم

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نهضت،رضوی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :