برگزاری دوسالانه ملی خوشنویسی خواجوی کرمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 33921
برگزاری دوسالانه ملی خوشنویسی خواجوی کرمانی در رفسنجان

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: دوسالانه ملی خوشنویسی از سال آینده به نام خواجوی کرمانی در رفسنجان کلید می‌خورد.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: دوسالانه ملی خوشنویسی از سال آینده به نام خواجوی کرمانی در رفسنجان کلید می‌خورد.

به گزارش” روراستی”  علی‌اشرف صندوق‌آبادی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی دانشگاه ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: دومین جشنواره به‌عنوان یک حرکت فرهنگی هنری خوب دیده می‌شود و جا دارد از متولیان و دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی شود.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه امیدواریم شاهد ارتقای سطح این برنامه‌ها و رونق بیشتر و استقبال خوب خوشنویسان استان باشیم، افزود: باتوجه به سابقه تاریخی کرمان، رفسنجان و بزرگانی که در حوزه علم، ادب، هنر و مدیریت این استان هستند، جا دارد کارهای بیشتری در شأن این سابقه انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادم این برنامه به دوسالانه ملی خوشنویسی به نام خواجوی کرمانی تبدیل شود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و فرماندار رفسنجان آن را تأیید و اعلام کردند که سال آینده این کار انجام شود.

صندوق‌آبادی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هنر خوشنویسی یک هنر دیرینه است و خاستگاه آن ریشه در ایران، تاریخ و تمدن خودمان دارد و هنری است که کشورهای دیگر ما را به این هنر می‌شناسند ما در این هنر حرف‌ها برای دنیا داریم چون این هنر متعلق به خودمان است.

وی تصریح کرد: باید این هنر تقویت شود تا بتوانیم ناقل هنر خود و اعتقادات و ایمان خود از زاویه این هنر باشیم و انتظارمان رونق این هنر قدسی در استان کرمان که جایگاه بالایی دارد، است.

صندوق‌آبادی ابراز داشت: باتوجه به اینکه دو استاد خوشنویسی در این شهرستان از جمله استاد طالبی و استاد ایزدخواه هستند، باتوجه به آماری که داریم این چندسال شاهد رونق، رشد و بالندگی خوبی در رفسنجان بودیم که نشان از تلاش و همت این دو استاد و مجموعه انجمن خوشنویسان و حمایت‌های متولیان فرهنگی دارد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، جشنواره، دوسالانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :