تمام روش‌های بیهوشی برای مادران خطر دارد

  • شناسه خبر: 34595
تمام روش‌های بیهوشی برای مادران خطر دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه زایمان طبیعی به هیج عنوان پروسه خطرناکی نیست، گفت: تمام روش‌های بیهوشی اعم از کامل و از کمر درصد خطری برای مادران دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه زایمان طبیعی به هیج عنوان پروسه خطرناکی نیست، گفت: تمام روش‌های بیهوشی اعم از کامل و از کمر درصد خطری برای مادران دارد.

به گزارش” روراستی”  فریبا امین‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی اظهار داشت: از دیدگاه علمی، زایمان طبیعی برتر از سزارین است و اگر زن نتواند فرزنش را طبیعی به دنیا بیاورد، یک نقص محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: مدرن‌بودن سزارین یک فرهنگ غلط تلقی می‌شود به‌طوری‌که تا سه سال پیش آمار سزارین ۵۸ درصد بود اما در دو، سه سال اخیر با فرهنگ‌سازی و سخت‌گیری‌هایی که شد این آمار ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۴۶ درصد رسیده است.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تأکید بر اینکه زایمان طبیعی کمترین آسیب را به ساختار طبیعی بدن می‌رساند، افزود: در سزارین ساختار طبیعی بدن به هم می‌خورد و عروق و اعصابی که حین سزارین قطع می‌شوند آثار قبلی خود را پیدا نمی‌کنند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان چسبندگی‌هایی که داخل شکم ایجاد می‌شود را ناشی از برش‌های روی رحم حین سزارین دانست که عوارض خطرناکی دارد و ممکن است در سزارین بعدی مادر را به خطر بیندازد.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: چسبندگی محل جفت زنان که تحت سزارین قرار می‌گیرند احتمال اینکه جفت در زایمان بعدی در همان محل چسندگی قرار گیرد زیاد است و در زایمان بعدی جفت از رحم جدا نمی‌شود که جراح مجبور می‌شود جفت و رحم را با هم در بیاورد که یکی از عوامل مرگ و میر مادر چسبندگی جفت است.

امین‌زاده عنوان کرد: سالانه ۳۶۰ مورد مرگ و میر مادران اتفاق می‌افتد که شایع‌ترین علت آن خونریزی‌های ناشی از چسبندگی محل جفت ناشی از سزارین قبلی است.

وی برگشت مادر به حالت طبیعی پس از سزارین را نسبت به زایمان طبیعی طولانی‌تر دانست و افزود: مادر نیاز به مراقبت بیشتری دارد و افسردگی بعد از زایمان مربوط به تغییر هورمون‌ها و کاهش سطح هورمون‌هایی است که به دنبال خارج‌شدن جفت ترشح می‌شوند.

امین‌زاده به برخی عوارض سزارین اشاره کرد و ماندن آب داخل ریه نوزاد را یکی از این عوارض برشمرد و احتمال برش‌های سهوی روی نوزاد حین جراحی مادر و هزینه بالای سزارین را از دیگر مسائل آن عنوان کرد.

با اشاره به اینکه زایمان طبیعی به هیج عنوان پروسه خطرناکی نیست، اظهار کرد: تمام روش‌های بیهوشی اعم از کامل و از کمر درصد خطری برای مادران دارد.

امین‌زاده بر شیردهی مطلق ۶ ماهه به نوزاد تأکید کرد و بیان داشت: نوزاد تا دو سالگی باید با شیر مادر تغذیه شود و از ۶ ماهگی به دادن غذای کمکی به نوزاد توصیه می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بیهوشی، خطرناک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :