رفسنجان به بیمارستان خصوصی نیاز دارد/ضرورت رعایت اخلاق در حرفه پزشکی

  • شناسه خبر: 35129
رفسنجان به بیمارستان خصوصی نیاز دارد/ضرورت رعایت اخلاق در حرفه پزشکی

رئیس نظام پزشکی رفسنجان گفت: بیمارستان خصوصی از نیازهای این شهرستان است و تلاش برای خصوصی‌سازی باید صورت گیرد.

رئیس نظام پزشکی رفسنجان گفت: بیمارستان خصوصی از نیازهای این شهرستان است و تلاش برای خصوصی‌سازی باید صورت گیرد.

به گزارش ” روراستی” علیرضا وکیلیان در جشن روز پزشک با اشاره به اهمیت علم پزشکی اظهار داشت: پزشک شرافتی دارد که یاری انسان‌ها دنبال اوست و این شرافت در هیچ رشته دیگری با این اهمیت وجود ندارد.

وی با نگاهی به تاریخچه نظام پزشکی ادامه داد: از سال ۳۹ قانون نظام پزشکی به تصویب رسید و به دنبال آن سازمان نظام پزشکی سال ۴۷ تاسیس شد و آن زمان دکتر اقبال به عنوان رئیس سازمان تعیین شد.

وکیلیان ادامه داد: پیش از انقلاب چند دوره نظام پزشکی داشتیم و بعد از انقلاب هم این سازمان مدتی با تاخیر گذراند و در نهایت سال ۵۹ قانون جدید نظام پزشکی تصویب شد و طی سال‌های پس از انقلاب رؤسای مختلفی در نظام پزشکی بودند.

وی گفت: طبق آخرین تصمیمی که برای سازمان نظام پزشکی وضع شد، اهدافی را این سازمان به عهده گرفته که باید جامعه به دنبال اعتلای آن اهداف باشد که یکی از آنها تلاش برای تحقق شئونات اسلامی در کارهای پزشکی است.

وکیلیان بیان کرد: پیشبرد اصلاح امور پزشکی، مشارکت در راستای ارتقای سطح دانش پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران و … از دیگر اهداف سازمان نظام پزشکی است.

رئیس نظام پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: اهدافی که پیش روی داریم ارتقای سطح پزشکی است و برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم.

وکیلیان ابراز داشت: برخی ملاک‌هایی که نظام پزشکی برای تعیین پزشکان نمونه در نظر گرفته شامل سن، فعالیت‌های علمی و اقدامات خاص و چشمگیر در سطح شهر و منطقه، انجام خدمات خیریه‌ای، خدمت به محرومان و نیازمندان، تشخیص درمان به موقع، رعایت قوانین شرعی و تواضع و فروتنی و … است.

وی تأکید کرد: اقدامات پزشکی باید مطابق با موازین علمی و اخلاقی انجام شود و اخلاق را در حرفه خود به کار ببریم.

رئیس نظام پزشکی رفسنجان با بیان اینکه تلاش برای خصوصی‌سازی باید انجام شود، متذکر شد: تأسیس بیمارستان خصوصی یکی از اقدامات مؤثر خواهد بود چرا که شهرستان در این زمینه کمبود دارد.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بیمارستان، خصوصی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :