طرح روستا تعاون در رفسنجان اجرا می‌شود/فعالیت ۱۰۰ تعاونی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 35728
طرح روستا تعاون در رفسنجان اجرا می‌شود/فعالیت ۱۰۰ تعاونی در رفسنجان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: امسال طرح روستا تعاون در چهار روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: امسال طرح روستا تعاون در چهار روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش “روراستی” محمد عسگری امروز به‌مناسبت هفته تعاون در دیدار با فرماندار اظهار کرد: تعاونی‌های این شهرستان به‌لحاظ کیفی در استان و کشور حرف برای گفتن دارند و اکثر آن‌ها سه یا چهار سهمیه در بین برترین‌های استان در هر سال دریافت می‌کنند.

وی افزود: سال جاری از بین تعاونی‌های مرکز استان سه تعاونی از رفسنجان جزء رتبه‌های برتر بودند که شرکت‌های تعاونی شامل خدمات زیربنایی، مصرف مهر کارکنان شهرداری و دهیاری‌های بخش مرکزی جزء آن‌ها هستند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان با بیان اینکه از بین تعاونی‌های برتر استان دو تعاونی از رفسنجان قرار دارند، خاطرنشان کرد: تعاونی خدمات زیربنایی جزء  برترین‌های کشوری نیز انتخاب شد و داده این رتبه‌‌ها اهمیت دادن به کیفیت تعاونی‌ها را می‌رساند.

عسگری با اشاره به اینکه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت را به طرح روستا تعاون داده است، تصریح کرد: در چهار روستا از هر بخشی که بالای ۵۰ خانوار جمعیت را دارا باشد طرح هادی روستا اجرا می‌شود تا از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: روستاهای قاسم‌آبادحاجی از بخش مرکزی، علی‌آباد شهید از بخش کشکوئیه، جوادیه و الهیه‌فلاح از بخش نوق و رکن‌آباد از بخش فردوس جزو روستاهای منتخب هستند.

عسگری تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر امور تعاون اداره کل، مدیر توسعه روستایی و امور شهری استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط این روستاها را مشخص می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بخشداران و دهیاران در تشویق و ترغیب روستاییان به شرکت در این طرح تلاش کنند، بیان کرد: از مزایای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستائیان و پرداخت سود مشارکت بین خود مردم است که موجب رونق اقتصادی روستاها می‌شود.

عسکری در ادامه عنوان داشت: در مجموع ۱۰۰ تعاونی با ۲ هزار نفر شاغل در بخش تعاونی‌های این شهرستان فعال هستند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، روستا، تعاون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :