کمک ۵ میلیاردریالی مس سرچشمه به انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان

  • شناسه خبر: 36887
کمک ۵ میلیاردریالی مس سرچشمه به انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان

مدیر مس منطقه کرمان گفت: این شرکت به منظور رفع مشکلات خانواده های بی بضاعت زندانیان مبلغ پنج میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان رفسنجان کمک کرد.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: این شرکت به منظور رفع مشکلات خانواده های بی بضاعت زندانیان مبلغ پنج میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان رفسنجان کمک کرد.

به گزارش”روراستی” محمد حسنی روز چهارشنبه در نشست انجمن حمایت از خانواده زندانیان در محل فرهنگسرای مس سرچشمه با اشار هبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان اظهار کرد: نیمی از این مبلغ از محل اعتبارات شرکت ملی مس ایران و نیمی دیگر نیز از کمکهای کارکنان شرکت های مختلف مجتمع مس سرچشمه است .

وی افزود: کمک های منطقه مس برای خانواده های زندانیان می تواند به صورت ایجاد اشتغال های خرد و پایدار باشد به این معنی که با ایجاد صنایع بسته بندی مواد غذایی و صنایع دستی از جمله پته و غیره برای خانواده هایی که سرپرست آنها در بند زندان است .

حسنی گفت : حمایت از این صنایع می تواند منبع درآمد خوبی برای سرپرست های خانواده های زندانیان باشد و شرکت مس نیز تولیدات این صنایع را برای مصارف کارکنان خریداری خواهد کرد.
وی بیان کرد: امیدواریم که این کمک ها بتواند گوشه ای از مشکلات را رفع کند تا جامعه ای عاری از فقر که منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است ، داشته باشیم.

حسنی خاطرنشان کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که برخی خانواده ها ثروتمند و به اوج رسیده اند و برخی خانواده ها نیز از شدت فقر دست به بزهکاری می زنند که امید است جامعه غنی درد خانواده های بی بضاعت را درک کنند و با اعطای بخشی از هزینه های خود به این خانواده ها عدالت اجتماعی برقرار شود و جامعه ای پویا داشته باشیم.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: با ترویج فرهنگ خیر و ریشه کن کردن فقر درخانواده های زندانیان از اشاعه فشار و محرومیت در این خانواده ها و جامعه جلوگیری می شود.

حسنی اظهار کرد: مشکل بزرگ و اساسی خانواده های زندانیان فقدان اشتغال و مشکلات معیشتی است که باید دراین راستا گامهای موثری در جهت ایجاد اشتغال برداشته شود.

وی تصریح کرد: با این هدف می توان جلوی بزهکاری و گسترش فقر در جامعه که منشا بروز آسیب های اجتماعی است را گرفت .

حسنی با اشاره به اینکه کمک و سنت حسنه خیر و رفع محرومیت مرز و جغرافیا نمی شناسد افزود: در بسیاری از کشورها از جمله هند، اندونزی، کنیا، افغانستان و دیگر کشورها برای رفع محرومیت کمک هایی از سوی مردم و نهادها انجام می شود.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،کمک، انجمن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :