بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رفسنجان کلنگ زنی می شود

  • شناسه خبر: 39931
بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رفسنجان کلنگ زنی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی ابن سینا رفسنجان فردا  ۳ اردیبهشت کلنگ زنی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی ابن سینا رفسنجان فردا  ۳ اردیبهشت کلنگ زنی می شود.

به گزارش “روراستی” رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اظهار داشت: یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی به نام ابن‌سینا توسط یک گروه از سرمایه‌داران رفسنجانی همراه با پزشکان که سرمایه‌گذاری کردند فردا کلنگ‌زنی می‌شود که در اختیار بخش خصوصی است.

وی بیان داشت:  تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۸۳۰ تخت بیمارستانی در رفسنجان و انار نیاز داریم که ۱۵۰ تخت پیش‌بینی کردیم بخش خصوصی ایجاد کند و مابقی توسط دولت ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیش از یک و نیم سال دنبال مجوزهای اولیه بودیم و چندین‌بار محل زمین آن جابه جا شد، افزود: زمینی در جوار رستوران شهربازی واقع است که این بیمارستان در آن احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان چشم‌پزشکی موقوفه علی‌اکبر شفیعی‌پور که املاک و باغ پسته اختصاصا برای چشم‌پزشکی وقف کرده و هیأتی از متوکلان هلال‌احمر دارد که سال گذشته نقشه‌های این بیمارستان در ۴ هزار متر مربع در سه طبقه اورژانس، آزمایشگاه چشم‌پزشکی، بخش‌های بیمارستان و اتاق عمل ایجاد شود که قرار بود کار با مشارکت علوم‌پزشکی و هلال‌احمر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران به مرگ مادر باردار اشاره کرد و افزود: در مورد مرگ خانم قلی‌زاده آخرین گزارش پزشکی قانونی را به خانواده‌اش اعلام کردیم که مرگ وی ناشی از آمبولی مایع آمینیوتیک بود و علت تأخیر در اعلام این خبر اقدامات و بررسی‌هایی است که از سوی پزشکی قانونی بوده است.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: در فاصله بین یک سال گذشته از چندین مرگ مادر باردار پیشگیری شده و اقدامات در این زمینه انجام شده است.

وی ابراز داشت: قبل از سال جدید مادر بارداری از چابهار به سمت یزد می‌رفت که دچا حادثه شده بود و ۱۱ پزشک متخصص در اورژانس و آی‌سی‌یو بالای سر وی بودند که نجات وی را رقم زدند و این مورد خستگی ما را برطرف کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اذعان کرد: در بحث درمان داشته‌های فراوانی داریم که می‌تواند امیدبخش باشد.

وی اظهار کرد: سه برابر جمعیت یک منطقه در طول سال به ما مراجعه می‌کنند که درصد نارضایتی با توجه به این رقم البته وجود دارد و حتما اشکال در سیستم ما هست اما همواره در جلب رضایت مردم تلاش فراوان داریم.

این مسؤول بیان کرد: متأسفانه اولین باراندازی که از مهاجران غیرمجاز می‌شود وارد بم شده و وارد رفسنجان می‌شود و تمام حوادث ترافیکی نقل و انتقال بر عهده ماست، نمی‌توانیم خدمات ندهیم و در طول سال دانشگاه‌های علوم‌پزشکی رفسنجان، کرمان و بندرعباس بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کنیم تا خدمات به این اتباع ارائه شود.

ندیمی عنوان کرد: سال گذشته ۴۹ درصد زایمان طبیعی و ۵۱ درصد زایمان سزارین داشتیم و پیش‌بینی این است سالانه یک تا یک و نیم درصد آمار زایمان طبیعی را بالا ببریم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،کلنگ،بیمارستان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    احداث بیمارستان خوبه ولی راه حل نیست ... راه حل کاهش علتها و عوامل ایجاد سرطان ،سکته ها ، تصادفات رانندگی و سایر بیماریها در شهرستان است که یکی بحث آلودگی آب و هوا در اثر گازهای ایجاد شده توسط شرکتهای معدنی اطراف و سموم مورد استفاده در باغات ، بهداشت عمومی و فردی ، مهاجرین افاغنه، سگهای ولگرد ، مشکلات حاصل از ورزش نکردن و مشکلات بوجود آمده در اثر تصادفات رانندگی ... اینکه عوامل ایجاد بیماری رو در جامعه به حال خود رها کنیم و از طرفی مدام هزینه کنیم برای ساخت بیمارستان و درمان بیماران و آخرش هم نتیجه ندهد و بیمار جان بدهد کار عاقلانه ای نیست...