افزایش چند برابری قیمت ها برای مردم قابل پذیرش نیست

  • شناسه خبر: 41226
افزایش چند برابری قیمت ها برای مردم قابل  پذیرش نیست

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم پنهان بسیار بالاست و قیمت اجناس و محصولات داخلی ما بیش از دو برابر در چند روز افزایش یافته و این مسائل برای مردم قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم پنهان بسیار بالاست و قیمت اجناس و محصولات داخلی ما بیش از دو برابر در چند روز افزایش یافته و این مسائل برای مردم قابل پذیرش نیست.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی صبح امروز در جمع مردم نمازگزار عید فطر در رفسنجان اظهار کرد: عید فطر عید پاکی‌هاست و اقامه نماز عید فطر همایش و نمایش شکوه و عظمت اسلام و جامعه اسلامی و نشان‌دهنده وحدت جامعه و انسجام اجتماعی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از خداوند می‌خواهیم عیدی ما را در این روز وحدت، فرج امام زمان(عج)، رفع بیکاری‌ها، گرانی‌ها، برطرف‌شدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به حساسیت در جامعه و مشکلات جامعه، مشکلات اقتصادی و معیشت تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال‌های سال نام سال را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کردند و با توجه به نگاه ویژه آن حضرت به مسائل اقتصادی مردم باید بیشتر رسیدگی شود شاید مشکلاتی که در بخش اقتصادی می‌بینیم بخش زیادی آن از سوی دشمنان بر ما تحمیل شده و به فرموده مقام معظم رهبری اتاق جنگ اقتصادی در وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

انارکی‌محمدی بیان کرد: دولت باید تدابیر ویژه هم در بحث ارز هم در بحث مسائل اقتصادی می‌دید و امروز سه قوه با هم در این مسائل ورود کردند و امیدواریم این مسائل پیگیری و اقدامات مؤثری صورت گیرد.

تورم پنهان خیلی بالاست/دولت به سرعت این وضعیت را اصلاح کند

وی تصریح کرد: از سال گذشته مشکلات ارزی را شاهد بودیم که بخشی از آن به دلیل همراهی سال جدید میلادی بود و هر روز انتظار این بود که بعد از گذشت ایام سال میلادی به قیمت اصلی دلار برگردیم اما با ایام نوروز پیوند خورد و امروز یکی از ایراداتی که هست بالا بودن و بی‌ثباتی قیمت ارز است.

انارکی‌محمدی ادامه داد: اما بالابودن ارز با توجه به صادراتی که داریم بخشی از آن می‌تواند به مسائل صادراتی ما کمک کند اما تورم بالای کشور را دارد تورم پنهان بسیار بالاست و قیمت اجناس و محصولات داخلی ما بیش از دو برابر در چند روز افزایش یافته و این مسائل برای مردم قابل پذیرش نیست و مردم انتظار دارند دولت با سرعت زیاد این وضعیت را اصلاح کند.

وی ادامه داد: مردم ما سال‌های سال در صحنه‌های مختلف اعم از جنگ و فتنه‌ها پشت سر مقام معظم رهبری خودشان را نشان دادند و از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی کردند.

انارکی‌محمدی ابراز داشت: مردم هیچ‌گاه مشکلات را طوری بیان نکردند که دشمنان سوءاستفاده کنند و باید با تدابیر به‌جا و شایسته بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، امروز مهمترین بحث ما همدلی، وحدت، همراهی و همزبانی است انقلاب ما نیاز به پشتیبانی مردم و همراهی مسؤولان دارد و همه ضربه‌هایی که خوردیم از محل خط‌کشی‌های سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان شرایطی هست همه مسؤولان همراه هستند و وحدت را به نفع مردم می‌بینند.

امسال ۹۰ درصد محصول پسته دچار مشکل شده است

انارکی‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یکی از سال‌های بسیار بد برای تولیدکنندگان پسته رقم خورده است، افزود: در مجلس به رئیس‌جمهور همچنین به وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم که برای این فاجعه که نزدیک به ۹۰ درصد

محصول دچار مشکل شده است ستاد بحران تشکیل شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به دلیل تک‌محصولی بودن تمام بخش‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی مورد تأثیر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: درخواست کردیم امسال به هر شکل استمهال وام‌های کشاورزی انجام شود و مصوبه‌ای که انجام شد استمهال بدون دیرکرد است که ما به این بسنده نکردیم و در تلاش هستیم وام‌ها  بدون سود باشد، همچنین وام‌های ارزان‌قیمت برای هر هکتار ۵ میلیون تومان و ۲ میلیون تومان برای هر هکتار بلاعوض پیشنهاد دادیم که طی صحبتی که با نوبخت انجام شد قرار شد تصویب شود.

پژوهشکده پسته کشور در مورد سموم هیچ بازخوردی ارائه نداده است

انارکی‌محمدی اظهار داشت: در بحث مسائلی مانند سموم کشاورزی هم به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم امروز همه سم فروش شدند و کسی نیست که جواب مردم را بدهد پژوهشکده پسته کشور امروز کمترین بازخورد را از خود نشان داده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۰ فروشندگی غیرمجاز سم تعطیل شده اما هنوز همین مقدار سم‌فروشی وجو دارد توقع داریم پژوهشکده پسته کشور در رفسنجان اثری به ۱۷ استان کشور که تولیدکننده پسته است بدهد اما این اتفاق نیفتاده و انتظارات مردم در این بخش مانده است.

‌انارکی‌محمدی تصریح کرد: مدیریت منابع آب بعد از ۴۰ سال از انقلاب کار کارشناسی نکرده و همه برای کم‌کردن آب‌ها فشار آوردند، ۱۱ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان داریم در رفسنجان و انار حتی می‌توانیم بگوییم چاه غیرمجاز نداریم اما امروز می‌بینیم فشار آوردند و از شمال استان شروع به مقابله کردند روش‌هایی که کشاورزان ما انجام دادند جزء طرح‌های کشوری شده است.

خریدهای مورد نیاز مس از رفسنجان انجام شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکل اراضی کشاورزان اشاره و یادآور شد: در بخش اراضی غیرمجاز قرار شد اراضی کسانی که غیرمجاز بوده و آب مجاز استفاده می‌کنند امور اراضی این اراضی را تحویل بگیرد و به مردم تحویل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شرکت مس رفسنجان را موقعیت خوبی برای منطقه دانست و بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم سال‌های سال کمترین توجه به این ظرفیت شده سال گذشته پیگیری شد مجتمع به نام رفسنجان نامگذاری شد اما نباید سهم مردم ما دود و آلایندگی باشد بلکه اشتغال خریدهایی که مورد نیاز این مجتمع است باید از رفسنجان باشد.

انارکی‌محمدی تأکید کرد: بخش بزرگی از خریدهای مس از رفسنجان انجام شود تا رونقی در بخش اقتصادی صورت گیرد و مس ضمانت خرید دهد کسانی که پای کار هستند ضمانت خرید بدهند و صنعتگران ورود کنند تا شاهد تحول اقتصادی خوبی باشیم.

برچسب ها:
افزایش برای مردم رفسنجان روراستی ، رفسنجان ، قیمت پسته ، شرکت پسته قیمت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :