سخنگوی ستاد بحران کشور در رفسنجان: حتی یک دانه پسته روی برخی درختان نبود

  • شناسه خبر: 41242
سخنگوی ستاد بحران کشور در رفسنجان: حتی یک دانه پسته روی برخی درختان نبود

قائم مقام و سخنگوی مدیریت بحران کشور امروز از باغات پسته رفسنجان بازدید کرد.

قائم مقام و سخنگوی مدیریت بحران کشور امروز از باغات پسته رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش “روراستی” بهنام سعیدی قائم‌مقام ستاد بحران کشور در جلسه ای در فرمانداری رفسنجان با توجه به  توضیحات رضایی مدیر جهاد کشاورزی پیرامون خسارات پسته و اشاره به هدف از این سفر و بازدیدها از باغات پسته شهرستان‌های رفسنجان، زرند و انار اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در استان کرمان، پیگیری‌های استاندار، نمایندگان و درخواست‌های مردمی هیأتی از سازمان مدیریت بحران کشور به کرمان عزیمت کرد تا وضعیتی که پیش آمده را بررسی کنند و راهکارهایی ارائه شود.

**در خیلی از باغات حتی یک دانه پسته نبود

سخنگوی ستاد بحران کشور ادامه داد: امروز صبح از تعدادی از باغاتی از شهرستان رفسنجان و زرند بازدید کردیم و انار هم در ادامه انجام خواهد شد، مشکلات زیادی مشاهده کردیم که نوسانات دمایی این مشکلات را به وجود آورده است و در خیلی از باغات درختان حتی یک دانه پسته هم نداشتند.

سعیدی تصریح کرد: خشکسالی موجب شده قنوات با افت شدید آب مواجه شوند و کمبود آب داشته باشند و نهایتا عدم تأمین نیاز سرمایه که باغات نیاز دارند تا بتوانند تولید محصول داشته باشند موضوع دیگری بود که مطرح شد.

وی بیان داشت: امسال مسؤولان جهاد کشاورزی اعلام کردند، میزان برداشت بسیار پایین است در زرند حدود ۲۰۰ تن و رفسنجان پیش‌بینی ۲۵ هزار تن بود که با ادامه کار حداکثر برداشت ۵ هزار تن خواهد بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: این گزارشات جمع‌آوری و مورد تجزیه و تجلیل قرار می‌گیرد و  جلسه‌ای امروز در مرکز استان خواهیم داشت تا پیشنهادات استان را بشنویم و در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور مطرح می‌شود تا  تصمیمات منطبق با قانون اتخاذ و به استان اعلام شود.

برچسب ها:
پسته درختان رفسنجان نیست
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :