پاکزاد گفت: جزو اولین گروه دانش‌آموزانی بودم که برای استقبال از امام به تهران رفتیم، روزها همراه مردم در تظاهرات شرکت می‌کردیم و شب‌ها به مسجد حسن‌آباد تهران می‌رفتیم و از ما پذیرایی می‌کردند، شب را همانجا می‌ماندیم .

به گزارش “روراستی” ماه بهمن آغاز شد و این روزها به کوری چشم دشمنان و معاندان انقلاب، همه جا صحبت از چهل سالگی انقلاب است و مردم محکم و استوار در صحنه هستند.

اما ماه بهمن ماهی است که همیشه در دلهاست و دهه فجر دهه معرفی این ماه به نسل های نو است، روزهای پایانی عمر طاغوت در ایران شور و هیجان زیادی بر پا بود و هر جوان و نوجوان انقلابی پا به پای بزرگترهای خود در صحنه‌ها حاضر می شد و انزجار خودش را از رژیم منحوس پهلوی نشان می‌داد.

جان مردم از آن همه ظلم و بیداد و بی‌عدالتی به لب رسیده بود تا اینکه امام ۱۲ بهمن ۵۷ پس از سال‌ها تبعید و دوری از میهن به وطن بازگشت، در این روز جوانان و نوجوانان انقلابی زیادی رنج راه را به جان خریدند و برای استقبال از ایشان از راه‌های دور و نزدیک به تهران رفتند و خود را با هر سختی به بهشت زهرا(س) محل سخنرانی امام عزیزشان رساندند.

خبرنگار ما در رفسنجان گفت‌وگویی داشته با «حسین پاکزاد» یکی از نوجوانان سال ۵۷ که از رفسنجان برای استقبال از امام خمینی (ره) به تهران رفته بود.

پاکزاد با بیان اینکه ما جزو اولین گروه دانش‌آموزانی بودم که برای استقبال از امام به تهران رفتیم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دوم بهمن به تهران رسیدیم و برای استقبال از امام به فرودگاه رفتیم، اما فرودگاه را بسته بودند و ما چون تصیم داشتیم تا زمانی که امام به میهن بازمی‌گردند تهران بمانیم و در تظاهرات و اعتراضات شرکت کنیم، ماندگار شدیم.

وی بیان کرد: روزها همراه مردم در تظاهرات شرکت می‌کردیم و شب‌ها به مسجد حسن‌آباد تهران می‌رفتیم و از ما پذیرایی می‌کردند، شب را همانجا می‌ماندیم روزها هر زمان درگیری می‌شد پناهگاهمان اتوبوسی بود که با آن به تهران رفته بودیم.

وی که اکنون نایب رئیس شورای شهر رفسنجان است در ادامه خاطراتش ابراز داشت: روز ۱۲ بهمن زمانی که امام خمینی(ره) وارد فرودگاه شدند از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) مردم در طول مسیر ایستاده بودند و ما دوان دوان خودمان را به بهشت زهرا رساندیم.

پاکزاد با ذکر این مطلب که زمانی که امام را در خودرویی که ایشان را به بهشت زهرا می برد، دیدم آرام گرفتم، یادآور شد: زمانی که امام(ره) سخنرانی می کردند از خستگی بخش کوتاهی از سخنرانی خوابم برد اما با تکبیر مردم بیدار شدم.

پاکزاد بیان کرد: مدتی که تهران بودیم هر روز در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردیم و از اینکه توفیق دیدن رهبر کبیر انقلاب اسلامی را داشتم خیلی خوشحال بودم چون نتیجه صبرمان را دیدم.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید دانش‌آموزان و دانشجویان را دست کم گرفت آنها نقش اساسی در هر جامعه دارند زمان انقلاب و جنگ همین دانش‌آموزان که به چشم بچه دیده می‌شدند کارهای بزرگی کردند.

نایب رئیس شورای شهر رفسنجان تصریح کرد: در دوران جنگ رزمندگان ما از سنین ۱۶ تا ۲۵ ساله بودند که جنگ را اداره می کردند و بالغ بر ۸۰ درصد کسانی که در دفاع مقدس جنگیدند کم سن و سال بودند.

پاکزاد با اشاره به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل دانش‌آموز بیان کرد: اگر قرار است دهه فجر در مدارس برنامه‌ای باشد فضای حرف زدن برای دانش‌آموزان باید مهیا باشد اگر اجازه ندهیم بچه‌ها حرفشان را بزنند نمی‌توانیم با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو جنگ اقتصادی و روانی در حال حاضر بر کشور ما تحمیل شده، افزود: اگر انقلاب را به خوبی برای دانش‌آموزان تبیین کنیم، می‌توانیم توقع داشته باشیم که این دو جنگ را هم بفهمند.

گفت و گو از زهرا بمی نژاد