در ماه رمضان

افطاری ها و سحری هایمان را تقسیم کنیم

  • شناسه خبر: 46530
افطاری ها و سحری هایمان را تقسیم کنیم

در این ماه اگر دست نیازمندی را بگیریم بندگی خدا به جا آوردیم.

در این ماه اگر دست نیازمندی را بگیریم بندگی خدا به جا آوردیم.

به گزارش “روراستی” ماه بندگی خدا به نیمه خود نزدیک می شود و خوشا به حال کسانی که توانستند از لحظه لحظه این روزها بهره ببرند و برای خود توشه ای برگزینند. ماه رمضان فرصت خودسازی ست فرصتی که در هیچ یک از ماه های خدا به این اندازه نیست ماهی که نفس های روزه داران تسبیح و خواب شان عبادت است، دعای سحر و ربنای نزدیک افطار قلب هایمان رابه تلاطم در می آورد روحمان را به بال فرشتگان گره می زند و به عرش کبیریایی می برد چنان سبک از دنیاخواهی می شویم که هرگز بازگشت به دنیای مادی را دیگر طلب نمی کنیم.

روزهای دیگر سال که اذان صبح هم گاهی به سختی از جای خود بلند شدیم و نماز صبح خواندیم اما در ماه مبارک رمضان از ساعت ها مانده به اذان صبح بستر را جمع کرده و به سوی راز و نیاز با پروردگارمان روانه می شویم. به راستی خدای ما مهربان ترین مهربانان است که یک ماه فرصت جبران به بندگانش داده که اگر توبه شکستند به سویش بازآیند هر کس و هر جا که می خواهند باشند.

فرصت ها را نباید از دست داد تنها عبادت و راز و نیاز در برابر پروردگار، بندگی نیست بلکه دستی را گرفتن و غمی را از دل مسلمانی بر داشتن اوج بندگی است این روزها خیلی از کسانی که پیش خدا آبرومندتر از همه ما هستند به لقمه نانی محتاجند اما لب فرو بستند و طلبکار کسی نیستند و از کوچک و بزرگشان تمام روزه هایشان را با وجود فقر و نداری گرفتند چه خوب است که آن ها را هم دریابیم و سحری و افطاری مان را با آن ها تقسیم کنیم.

بهترین راه این است که از همسایه های نیازمندمان شروع کنیم و با دستگیری از آنها لبخند بر لبانشان بنشانیم.

آری رمضان فرصتی است که هر چند کوتاه اما می تواند انسان را به والاترین مقام و منزلت برساند به شرط آنکه در بندگی مان بمانیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رفسنجان سحر ماه رمضان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :