امام جمعه موقت رفسنجان:

انقلاب فرهنگی امام صادق(ع) اسلام ناب را زنده نگه داشت

  • شناسه خبر: 47651
انقلاب فرهنگی امام صادق(ع) اسلام ناب را زنده نگه داشت

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: اگر انقلاب فرهنگی امام جعفر صادق(ع) و تشکیل حوزه پهناور علمیه نبود اثری از اسلام ناب محمدی هم نبود.

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: اگر انقلاب فرهنگی امام جعفر صادق(ع) و تشکیل حوزه پهناور علمیه نبود اثری از اسلام ناب محمدی هم نبود.
به گزارش “روراستی” حجت الاسلام سید محمودحسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت شهادت امام صادق(ع)به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام خطاب به یکی از اصحاب خود فرمود«ای عمران هنگام توانمندی به زیردستت بنگر که به زندگی و سهم خودت قانع باشی، این کار تو را به سهمت از خداوند قانع تر می سازد و خدا به کسی نعمت می دهد که شاکرتر باشد، و آگاه باش که هیح پرهیزکاری بهتر از دوری از گناه و هیچ خوشی دلپذیرتر از خوش اخلاقی و هیچ نادانی زیانبارتر از خود بزرگ بینی نیست ” لذا نباید بلند پروازی کرد».

وی بیان داشت: زندگی این امام صادق(ع) مصادف بود با خلافت ۵ تن از سلسله خبیثه بنی امیه؛ که هر کدام موجبات تألم و تاثر روح آن حضرت را فراهم می ساختند و همچنین دو نفر از خلفای عباسی هم بودند که در ابتدا از دریچه دوستی اهل بیت وارد شدند و خود را طرفدار اهل بیت معرفی کردند و پس از آن همه این چیزها را فراموش کردند .

امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: اگر انقلاب فرهنگی امام جعفر صادق(ع) نبود و اگر تشکیل حوزه پهناور علمیه و تربیت ۴ هزار نفر شاگرد زبردست و اگر این تلاش های آن امام نبود، اثری از اسلام ناب محمدی هم نبود.

وی ادامه داد: آن دوران اسلام بنی امیه ای و بنی عباسی بود ولی اسلام ناب محمدی نبود همانطور که می بینید آمریکا می خواهد اسلام آمریکایی و اسلام لندنی را بپذیریم ، ولی امام می فرماید به دنبال اسلام نابیم بنابرین علما و بزرگان و اندیشمندان د رمقابل این شبهات بتوانند پاسخگو باشند و کار امام صادقی انجام دهند، کاری که امام صادق در حفظ و صیانت از دین انجام داد کمتر از امام حسین (ع) نیست، البته کار امام حسین (ع) منحصر به فرد بود اما امام صادق هم کار بسیار بزرگی در صیانت از اسلام کرد.

حسینی به هفته قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: این قوه از اساسی ترین قوای سه گانه در هر کشور است و در نظام اسلامی ایرا ن هم نقش موثری دارد؛ عالی ترین قانون اساسی را داریم ومجریان شایسته ای هم داریم ولی اگر نظارت نباشد مجریه موفق نخواهد بود

وی در مورد آب هم مردم را به صرفه جویی در مصرف آب توصیه کرد و افزود: در این گرمای ۴۰ درجه آب را بیهوده هدر ندهید.

حسینی در ادامه ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است کسانی که تا سال ۹۶ بدهکاری دارند معوقات و بدهی ها بخشیده شده است و مراجعه کنید تا از این فرصت بخشودگی استفاده کنید.

برچسب ها:
امام جمعه موقت امام صادق نماز جمعه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :