گره‌های کوری که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

  • شناسه خبر: 48292
 گره‌های کوری که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان برگزار شد.

جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان برگزار شد.

به گزارش “روراستی” جلسه کارگروه موانع تولید شهرستان با حضور معاون عمران فرماندار و تعدادی از تولیدکنندگان و مسئولان برگزار شد.

در این جلسه چند طرح مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موانع آن بررسی شد طرح تولید بتن آماده که ۶۰ درصد آن پیشرفت دارد و آماده نصب ماشین‌آلات است بانکی که قرار است تسهیلات به این طرح اعطا کند انشعاب آب را یکی از دلایل عدم اعطای تسهیلات عنوان کرده که این سرمایه‌گذار دچار مشکل شده است.

خدادادی رئیس شبکه آبفار رفسنجان وجود خط پمپاژ را دلیل اصلی ندادن انشعاب به این طرح اعلام کرد و اظهار داشت: به علاوه اینکه دچار کمبود شدید آب هستیم از طریق آب روستایی این مشکل برطرف نمی‌شود و این پیشنهاد را ارائه داد که از چاه‌های کشاورزی بلااستفاده  با تغییر کاربری می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: هشت روستای انتهای خط با تانکر آبیاری می‌شوند با وضعیت شبکه اصلا قابلیت انشعاب روی خط نیست اعتبارات هم جوابگو نیست که بتوانیم خطوط انتقال را تقویت کنیم عمر شبکه پایان رسیده و باید مهندسی مجدد شود.

آرمان معاون عمران فرمانداری هم پیشنهاد مطرح شدن مشکل طرح فوق را در شورای استان داد که این مشکل برای کلیه طرح‌های مشابه این طرح با گفت وگو با بانک‌ها مطرح شود که چنین چیزی برای پرداخت تسهیلات نخواهند.

اما محیطزیست مانع همیشگی تولیدکنندگان البته از زبان خودشان این بار به قدری یک طرح را بابت زون‌بندی زمین معطل گذاشته که موجب بی‌انگیزگی و سپس رفتن سرمایه‌گذار شده است که مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز این مشکل بررسی شود تانسبت به مجوز و اعطای زمین در محلی که مشکل نداشته باشد اقدام شود.

اما ۳۵ سال از عمر یک سرمایه‌گذار برای اخذ سند زمین سپری شده و او می‌گوید هنوز موفق به دریافت آن نشده مومنی از موافقت جهاد کشاورزی برای طرحش در قالب صنایع روستایی یاد کرد که بعد از آن گفتند حتما باید در شهرک صنعتی باشد و از جایی که جهاد مجوز داده باید جابه جا شود او گفت« مگر من چقدر سرمایه دارم که دو جا هزینه کنم».

اما مومنی عنوان کرد: چهار هزار و ۲۸ بار طی این مدت کرمان رفتم دیگر دلم نمی‌خواهد کار کنم.

وی که تعداد زیادی پوشه پر از پرونده کنار دستان لرزانش بود دیگر پولی برای سند نداشت که بپردازد و تقاضای رسیدگی به مشکلش داشت.

محمدی رئیس اداره صمت اظهار کرد: باید پروانه بهره‌برداری بروز به میزان چهار هکتار صادر شود و اگر مشکل بخواهد حل شود باید مشکل بهره‌برداری حل شود و تاریخ سند بروز شود.

رضایی رئیس جهاد کشاورزی هم  پیرامون این مشکل تولیدکننده گفت: در امور اراضی اگر سندش تمدید شود هزینه‌اش کمتر است.

با توجه به اظهارات مسئولان در رابطه با مشکل این سرمایه‌گذار مشخص است که همچنان بار اصلی روی دوش خودش است و باید بدود.

اما سیمان بعثت که از روز اول تأسیس همیشه حرف و حدیث‌هایی به دنبال داشت و مدیرعامل این شرکت همیشه صدایش برای دادخواهی بلند است امروز نیز کارشکنی دستگاه‌ها را برای حل مشکلات کارخانه‌اش ذکر کرد.

همیشه هم حق با تولیدکننده نیست چراکه با صحبت‌های حاج‌عبداللهی مدیرعامل سیمان بعثت معلوم شد او حق آب بسیاری از صنایع  را از آن خود کرده و این را احمدی‌پور مدیر امور منابع آب به صراحت عنوان کرد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: با ۱۶ لیتر بر ثانیه که در اختیار این طرح است می‌توانست ۳۲ طرح در رفسنجان راه‌اندازی شود و این میزان آب از دست رفسنجان رفت.

قاچاق خاموش سوخت برای چاه موتورها

احمدی‌پور از پلمب یک حلقه چاه غیرمجاز که توسط حاج‌عبداللهی حفر شده بود در محدوده شرکتش نیز یاد کرد.

اما قاچاق خاموش سوخت مسأله‌ای بود که در این جلسه به آن پی بردیم.

  احمدی‌پور در این خصوص بیان کرد: تا پایان سال ۸۴ که کمیسیون دبی و ساعت کارکرد چاه‌موتورها را تعیین کرده سوخت برایشان صادر می‌شود در شهرستان ما بزرگترین قاچاق سوخت انجام می‌شود اما کسی به فکرش نیست و باید بررسی شود چه کسی سوخت را قاچاقی به چاه‌ها می‌رساند.

مدیرامور منابع آب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: گویا تعدادی تراکتور سهمیه سوخت خود را می‌گیرند و به چاه‌های غیرمجاز می‌فروشند.

اما موسوی رئیس شرکت نفت رفسنجان بیان داشت: در رابطه با سوخت ما اصلا کمبود نداریم  با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندعباس فراورده‌های زیادی داریم که می‌گویند بیایید برداشت کنید بنابراین هر کس در سیستم تأیید شود من سوختش را می‌دهم.

حریم شهر رفسنجان کوچک می‌شود

مشکل طرح دامداری ۲۸۵ راسی که حریم شهر بود در ادامه جلسه مطرح شد و عباسی‌پور رئیس مسکن و شهرسازی رفسنجان از طرح جامع شهر که در حال بازنگری است و قرار است در قالب آن حریم شهر کوچک شود یاد کرد و افزود: با کوچک شدن حریم شهر این قبیل مشکلات برطرف خواهد شد.

گزارش از زهرا بمی‌نژاد

برچسب ها:
تولیدکنندگان رفسنجان سرمایه گذاران موانع تولید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :