نماینده شورای عالی مناطق آزاد و ویژه

رکورد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه رفسنجان شکسته می شود

  • شناسه خبر: 48562
رکورد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه رفسنجان شکسته می شود

نماینده شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با سرمایه‌گذاری کلانی که شرکت مس رفسنجان با ایجاد هشت مخزن اسیدسولفوریک انجام داده است رکورد سرمایه‌گذاری در این منطقه شکسته می‌شود.

نماینده شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با سرمایه‌گذاری کلانی که شرکت مس رفسنجان با ایجاد هشت مخزن اسیدسولفوریک انجام داده است رکورد سرمایه‌گذاری در این منطقه شکسته می‌شود.

به گزارش ” روراستی ” جعفر آهنگران در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به اینکه هدف از سفر بازدیدهای دوره‌ای از مناطق آزاد و ویژه است، اظهار داشت: با حدفاصل دو بازدید از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کارهای بزرگی شاهد هستیم که حکایت از عملکرد موفق مدیریت این منطقه دارد.
وی بیان داشت: اهمیت این عملکرد با نگاه شرایط بین‌المللی و تحریم ظالمانه هست که با این شرایط بایستی مورد ارزیابی قرار بدهیم که اگر این شرایط را در نظر بگیریم می‌بینیم کارها خیلی ارزشمند است.
نماینده شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در رویکردی که برایش تعریف شده خیلی خوب کارش را پیش می‌برد و برای دورنمای آن هم می‌شود حساب کرد و به عنوان یک منطقه فعال در آینده از آن یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مناطق ویژه و آزاد به شرایط بین‌الملل بر می‌گردد که یک سری ناگزیر برای اقتصاد ملی محدودیت‌هایی ایجاد کرده و ناخودآگاه به این مناطق تسری داده می‌شود، بخشی از این مشکلات هم به عنوان مشکلات عمومی و مرتبط با اقتصاد ملی است، ادامه داد: اما بخشی از مشکلات اختصاصی با تعاملات و ارتباطات مسئولان که ارتباطی به مسائل بین‌المللی ندارد حل می‌شود.
آهنگران بیان کرد: طبق قانون هر ۶ ماه بایستی از مناطق ویژه گزارش عملکرد تهیه کنیم و نظرمان را راجع به مناطق به شورای عالی مناطق ویژه و آزاد گزارش دهیم در رفسنجان از این فرصت استفاده می‌کنیم به انار هم سفر می‌کنیم یک منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد داده در لایحه‌ای که دولت در مجلس داده این طرح از سوی نماینده گنجانده شده است در انار بررسی می‌کنیم.
آهنگران خاطرنشان کرد: سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی و امسال هم ادامه سیاست‌های کلان اقتصادی به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده مناطق آزاد و ویژه به طور کلی نمادهایی از اقتصاد مقاومتی ورونق تولید هستند و در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اینکه عمر کوتاهی دارد با سرمایه‌گذاری کلانی از شرکت ملی مس با ایجاد هشت مخزن برای اسیدسولفوریک با حجم بالایی این کار انجام می‌شود شاید رکورد ساخت و ساز هم در این منطقه شکسته می‌شود که دو ماه قبل کار شروع شده و تا سه ماه آینده کار به اتمام می‌رسد.
وی اظهار کرد: از مزیت‌‌های اصلی منطق ویژه و مناطق آزاد معافیت‌های مالیاتی در بخش تولید و صنعت و معدن است اگر در منطقه غیرمحروم قرار بگیرد حداقل هفت سال و در مناطق محروم تا ۱۳ سال این معافیت‌ها اعمال می‌شود.

آهنگران متذکر شد: پیش‌بینی قانونگذار این است اگر هر چه واحدها اشتغال بیشتری ایجاد کنند بر سنوات معافیت مالیاتی هم افزوده می‌شود با روندی که رفسنجان طی می‌کند می‌تواند معافیت‌هایش تا ۱۳ سال هم افزایش هم داشته باشد.

برچسب ها:
رفسنجان سرمایه گذاری شرکت مس منطقه وِیژه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :