تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و فرهنگ است

  • شناسه خبر: 4867
تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و فرهنگ است

 ابراهیم جهانگیری در جشن معلمان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در محل مصلی امام خامنه ای رفسنجان گفت 47 هزار فرهنگی در استان کرمان  به شغل انبیاء و کار تدریس مشغولند که از این تعداد 1300 معلم پرورشی است. به گزارش روراستي، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود : 232 شهید فرهنگی در […]

 ابراهیم جهانگیری در جشن معلمان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در محل مصلی امام خامنه ای رفسنجان گفت 47 هزار فرهنگی در استان کرمان  به شغل انبیاء و کار تدریس مشغولند که از این تعداد 1300 معلم پرورشی است.

به گزارش روراستي، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود : 232 شهید فرهنگی در سراسر استان وجود دارد که دارای مقام و علم و معرفت و از همه بالاتر در مقام شهادت هستند که جا دارد یادی از آنها از جمله شهید دلسوز و معلم، شهید مطهری و شهید ایرانمنش کنیم .

وی تصریح کرد : تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و فرهنگ است.

او گفت: واژه های علم و تربیت ، تعلیم و پرورش از واژه های مقدس اند که مورد توجه همگان بودند و در تعریف ساده آن دانستن در برابر ندانستن است. در قرآن نیز آمده است ، بین کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند تفاوت است و این معلم است که با علم و توانایی خود توانسته است به سرمنزل واقعی درجه رفیع انبیاء برسد.

جهانگیری با اشاره به اینکه جوامع مختلف توانسته است به برکت معلمانِ دوران قدیم عبور کنند افزود : خداوند رسولانی در بین جوامع برای هدایت مردم قرار داد و معلمان حاضر نیز همانند  رسولانی هستند که در عرصه علم آموزی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت و ضرورت نقش معلمی بر هیچ کس پوشیده نیست گفت : امروزه هدف در عرصه آموزش و پرورش ایجاد تغییرات مطلوب و مناسب در بینش ها ، نگرشها و رفتارهای دانش آموزان است .

وی ا فزود : معلمان امروز با معلمان دو دهه قبل یکسان نیستند و معیارها برای سنجش و گزینش معلمان نشان دهنده مسلط بودن معلمان بر دانش های مختلف مورد نیاز دانش آموزان است.

جهانگیری به وجود بیش از 5 هزار فرهنگی در رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد : تعهد معلمین نسبت به ارزشهای انقلاب و عشق به دانش آموزان به عنوان یکی از شاخصه هایی است که تغییر کرده به طوری که معلمان عصر حاضر ، در رابطه با تولیدات محتوای آموزشی و استفاده از روشهای مختلفی که می تواند دانش آموزان را در یادگیری کمک کند اهتمام دارند و از این هنر و وارستگی برخوردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  همچنین به یکی دیگر از شاخصه های معلمان اشاره کرد  و گفت : معلمان امروز ما بر این باورند که ، یک امانت دار هستند چرا که در عرصه تعلیم و تربیت ابتدا  برای فرزندان خود  و سپس فرزندان جامعه نقش موثری دارند و این نقش برای همیشه هویدا خواهد بود.

ابراهیم جهانگیری در خصوص کمیت افزود : قبل از انقلاب  از هر صد نفر دانش آموزی  که می توانستند به مدرسه ورود کنند 73 نفر بود این در حالی است که امروز به برکت انقلاب و اقدامات موثر صد در صد کسانی که به سن مدرسه می رسند زمینه یادگیری برای آنها فراهم شده است.

وی آموزش و پرورش را از دستگاههای مادری برشمرد که کارش ظریف و پیچیده است و  همه جامعه از آن استفاده می کنند.

جهانگیری خانه را اولین کانون تربیت و زیربنای کار آموزش و پرورش دانست و افزود : اگر می بینید که در شش ماه گذشته توجه و دقت و نظر به آموزش و پرورش شده است حاکی از آن است که مسئولین احساس کردند ، یکی از دستگاههای موثر و نقش آفرین ، آموزش و پرورش است که باید  نگاه ویژه به آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد : مطالبات فرهنگیانی که در سال 89 تا کنون انباشته شده بود با نگاه عمیق  دولت به قشر معلمان دلسوز ،  بخش  اعظمی از آن پرداخت شده و20 درصد از پاداش بازنشستگان سال گذشته ، نیز در ابتدای سال جاری پرداخت شد و80 درصد آنها هم تا روزهای آینده پرداخت می شود.

وی با اشاره به رشد 26 درصدی اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در سال جاری گفت : امسال با اعتبارات دولت علی رغم اینکه در بودجه سال 93 برای بقیه دستگاههای اجرایی بین هفت تا ده درصد اعتبارات نسبت به سال 92 رشد داشته اما در حوزه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود : 47 هزار فرهنگی در استان کرمان  وجود دارد که از این تعداد 1300 معلم پرورشی است.

وی با بیان اینکه تلفیق بین آموزش و پرورش در محتوا و کلاس و اجرا می تواند خروجی های بسیار عالی داشته باشد خاطرنشان کرد : پرورش متعادل ، عزت مندی معلمان  و دسترسی به علم و دانش و رسیدن به اشتغال و رفع نابسامانی ها ، شعارهای امسال در بخش آموزش و پرورش است که امیدواریم همه فرهنگیان به این سه شعار توجه ویژه داشته باشند.

برچسب ها:
روراستي،رفسنجان،آموزش،روزمعلم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :