مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: ۱۷۴ مربی کار آموزش فرزندان اتباع را در رفسنجان بر عهده دارند.

به گزارش “روراستی” مجید فصیحی‌هرندی در حاشیه افتتاح با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار تبعه افغانی در این شهرستان بیان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از این افراد در اردوگاه و مهمانشهر رفسنجان و بقیه در روستاها وتوابع و در شهر رفسنجان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: شرایط زندگی مناسبی برای این افراد ایجاد شده است، با توجه به جمعیت ۳۱۱ هزار نفری رفسنجان، از هر هفت نفر ایرانی در این شهرستان یک نفر اتباع بیگانه در این شهر زندگی می‌کند.

فرماندار رفسنجان گفت: امکانات رفسنجان به آن اندازه نیست که بتوانیم به لحاظ فضای فیزیکی و ملزومات آموزشی بهترین امکانات را فراهم کنیم اما در حد توان امکان تحصیل را برای این فرزندان فراهم می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان هم بیان کرد: رفسنجان  را شهر برخوردار می‌دانند ولی این طور نیست و معضلات و مشکلات خاص خود را داریم.

حسین تقوی‌رشیدی‌زاده ادامه داد: در کنارش پتانسیل‌ها و استعدادهای خوبی داریم و مهاجران افغانستانی که سال‌های گذشته به اجبار از کشور خود مهاجرت کرده‌اند و به رفسنجان آمده‌اند.

وی عنوان کرد: امید که میزبان خوبی برای این افراد باشیم درمحدوده آموزش پرورش رفسنجان ۶۹۷۰ دانش‌آموز اتباع در سال گذشته داشتیم و امسال نیز ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۴ آموزگار و ۵۸ کادر اداری خدمات به این محصلان را در مدارس رفسنجان ارائه می‌دهند.

/بمی نژاد