یادداشت///

مرغ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک پا دارد

  • شناسه خبر: 51187
مرغ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک پا دارد

این روزها تولید ارز دیجیتال به مسأله روز در دنیا تبدیل شده و هر جا که ممنوعیتی باشد ردپای کاسبان خارجی به ایران و مناطق ویژه باز می شود.

این روزها تولید ارز دیجیتال به مسأله روز در دنیا تبدیل شده و هر جا که ممنوعیتی باشد ردپای کاسبان خارجی به ایران و مناطق ویژه باز می شود.

به گزارش “روراستی” اخیرا کلیپی توسط کانال روراستی همراه با توضیحاتی منتشر شد که مربوط به منطقه ویژه اقتصادی پیام و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بود که در این دو منطقه اقدام به واردات چندین هزار ماینر برای استخراج ارز دیجیتال و به اصطلاح جهت دورزدن تحریم ها به تعابیری که برخی کارشناسان مطرح می کنند، در این کلیپ سخنان مسئولانی از کشور مربوط به مجوزدار بودن استخراج اینگونه ارزها در کشور آن هم در مناطق ویژه مطرح شد.

این روزها تولید ارز دیجیتال به مسأله روز در دنیا مطرح شده و هر جا که ممنوعیتی در این خصوص بوده ردپای کاسبان خارجی به ایران و مناطق ویژه باز شده است.

اما انتشار این کلیپ که کشوری هم هست، بدون غرض و تنها برای آشنایی مخاطبان با این صنعت بود و اینکه چگونه خارجی هایی که در کشورشان منابع ارزشمند مانند برق که به سختی تولید می شود را در اختیار چنین صنعتی قرار نمی دهند و اما در کشور ما به راحتی از کاری که در آن طرف آب ها ممنوع است، استقبال می شود.

در این میان مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به خود گرفته و با استفاده از یکی از رسانه های محلی اقدام به مصاحبه و روشنگری کرده و مطالب روراستی را مغرضانه جلوه داده است در صورتی که توضیحاتی که در ذیل کلیپ ارائه شده گویای این حقیقت است؛ اما گویا مرغ مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک پا دارد.

هر چند بیان این مطالب در این یادداشت هم هیچگونه تسویه حسابی با مدیر منطقه و شخص دیگری نیست اما گفتنش خالی از لطف هم نخواهد بود.

در اینجا چند سؤال پیش آمده که مطرح شدن آن بایستی منجر به روشن شدن بسیاری از مسائل شود.

ابتدا اینکه آیا ماینرهای واردشده در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان متعلق به مدیر منطقه است که چنین برآشفته و در پیج شخصی و یکی از رسانه ها مطلب می دهد و اگر چنین نیست نباید واردکنندگان این دستگاه ها را هم بشناسیم!!!شاید آشنا شدن با آن ها بتواند پاسخ سؤالاتی که در اذهان عمومی است، را بدهد.

همچنین سود استخراج ارزها قرار است چگونه به رفسنجان برسد آیا سود و منفعت این ارزها هم چون در منطقه ویژه که خارج از سرزمین است باید از سرزمین خارج شود.

سؤال دیگری که مطرح است مدیر منطقه ویژه که در فرمانداری!!! نشست خبری گذاشت آن هم با «دستپاچگی» پس از حضور نیروی انتظامی و تعدادی از خبرنگاران در منطقه ویژه اقتصادی که به گونه ای موضوع را هم پیچاند و حتی تعداد ماینرها را هم عنوان نکرد، پس چرا مصاحبه اختصاصی انجام داده؟ بهتر بود نشست خبری دیگری برگزار کند و ضمن بیان تعداد ماینرها که در جلسه قبل سؤالی بی جواب ماند و سؤال دیگری که چرا محل نشست در فرمانداری بود، توضیحاتش را در جمع ارائه دهد و به سؤالات فوق هم پاسخ دهد.

اما موضوع سوم که در این خصوص مطرح است؛ در مورد پشت پرده ماینرها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و هم در خصوص تخلفات دیگر در این منطقه مستنداتی در دست روراستی است که در زمان مقتضی اقدام به انتشار آن خواهد شد.

موضوع آخر این است که اشتغالزایی و تولید، در این آشفته بازار بیکاری و مسائل معیشتی و اجتماعی آرزوی همه ماست و اگر بیت کوین برای شهرمان منفعتی دارد همه از آن استقبال کرده و هموارسازان مسیر سرمایه گذاری در این صنعت را تحسین خواهند کرد، اما اگر عده ای خاص قرار است سود به جیب بزنند…

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
ارز دیجیتال بیت کوین رفسنجان منطقه ویژه اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :