فیسبوک ناقضِ ابتدایی‌ترین حقوقِ شهروندان و دشمنِ جامعه آزاد اطلاعاتی

  • شناسه خبر: 5197
فیسبوک ناقضِ ابتدایی‌ترین حقوقِ شهروندان و دشمنِ جامعه آزاد اطلاعاتی

سایت فیسبوک یک شبکه پیچیده صهیونیستی است که وظیفه کنترل افکار و تغییر رفتار کاربران را بر عهده دارد. مارک زوکربرگ، رئیس و مؤسس فیسبوک بارها توسط رژیم صهیونیستی به عنوان تأثیرگذارترین صهیونیست جهان انتخاب‌شده و سگ های هار نحس نجسِ اسرائیلی این جوجه صهیونیست را از نتانیاهو هم صهیونیست تر می‌دانند. به شهادتِ گزارش […]

سایت فیسبوک یک شبکه پیچیده صهیونیستی است که وظیفه کنترل افکار و تغییر رفتار کاربران را بر عهده دارد. مارک زوکربرگ، رئیس و مؤسس فیسبوک بارها توسط رژیم صهیونیستی به عنوان تأثیرگذارترین صهیونیست جهان انتخاب‌شده و سگ های هار نحس نجسِ اسرائیلی این جوجه صهیونیست را از نتانیاهو هم صهیونیست تر می‌دانند.

به شهادتِ گزارش مشهور «World map of social networks» که تنها گزارش قابل‌اتکای بین‌المللی برای بررسی میزان تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف به حساب می‌آید، فیسبوک در چند دورهٔ شش ماههٔ متوالی از جمله شش ماه نخستِ سال جاریِ میلادی، نتوانسته است در میان ایرانی‌ها محبوب شود؛ یعنی در ایران کاربران کلوب بیشتر از فیسبوک هستند و البته شبکه‌های اجتماعی پر کاربر دیگر از جمله فیس نما و افسران و دیگران را نیز در این گزارش بررسی نکرده‌اند. در نتیجه نمی‌توان حضور عده‌ای در این سایت را به عموم مردم تعمیم دهیم. خواستِ عموم مردم داشتن اینترنتِ پاک، سریع و امن است و این خواست یقیناً با رفع فیلتر شبکه کثیفِ صهیونیستی و ناقضِ ابتدایی‌ترین حقوقِ شهروندان و دشمنِ جامعه آزاد اطلاعاتی، یعنی فیسبوک، نقض می‌شود.

 IMAGE635220992444219157

در پاسخ به این سوال که آیا با فیلتر کردن این سایت‌ و مانند آن مشکل حل خواهد شد باید گفت که قطعاً فیلتر کردن این سایت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه از عمق فاجعه می‌کاهد و می‌توان به عنوان یک راه‌کار مکمل به آن نگاه کرد؛ اما راهِ درست آن است که بر توانِ داخلیِ جوانانِ نخبه ایرانی تکیه کنیم و با تقویت آن‌ها، دستان شیطانِ بزرگ را از سرزمین مجازی خود قطع کنیم.

و اما حضور برخی اعضای دولت در فیسبوک ؛ نقضِ بند ۴ منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید.

اعضای دولت در برابر قرآن و در حضور رئیس‌جمهور قسم‌خورده و گفتند «تصمیماتشان بر مبنای تدبیر و رفتارشان در چارچوب قانون خواهد بود و از تندروی، شتاب‌زدگی و خودسری می پرهیزند»! که همه این‌ها با عضویت یکی دو نفر از اعضاء کابینه در فیسبوک و توئیتر زیر سؤال رفت.

در پاسخ به آنانی که می گویند همین حضور برخی اعضای دولت در فیسبوک و آگاهی رسانی‌اش سبب نشد تا مردمحمایت بیشتری از سیاست‌ها کنند؟ باید گفت کدام مردم؟ آیا واقعاً لازم است با زبان فارسی برای مردم ایران در یک سایت صهیونیستیِ فیلتر شده مطلب بنویسند؟ یعنی ما در کشور خودمان رسانه و ابزار ارتباطی نداریم که ناچار شده‌ایم برویم در فیسبوک اسرائیلی مطلب بنویسیم و از آن طریق با مردم خود ارتباط برقرار کنیم؟ آیا وزیر امور خارجه آمریکا هم حاضر است بیاید در شبکه اجتماعی ایرانی اکانت بسازد و از طریق این شبکه با مردم کشور خودش گفتگو کند؟ اگر این سایتِ اسرائیلی اکانتِ وزیر خارجه کشورمان را مثلِ ده‌ها صفحه و اکانت ایرانی از جمله صفحه هواداران امام خامنه‌ای و همچنین صفحه مقامات کشورهای دیگر حذف کرد، وزیر خارجه ما چگونه می‌تواند از حقوق از دست رفته خود دفاع کند؟ و ده‌ها سؤال دیگر…

ما می‌توانیم بدون اینکه آینده و امنیتِ جوانان، نوجوانان، کودکان و خانواده‌های عزیزمان را به خطر بی اندازیم، تلاش کنیم تا با حفظ تمام جوانب و استفاده از روش های هوشمندانه بر فضای این شبکه‌های استکباری تأثیرگذار باشیم .

 یادداشت از : روح الله مومن نسب

برچسب ها:
رفسنجان روراستی فیسبوک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :