رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان از رصد بازار شب یلدا و گشت ویژه از ۲۵ آذرماه تا شب یلدا خبر داد و گفت: این گشت بعد از شب یلدا تا پایان سال هم ادامه دارد.

به گزارش روراستی، حسن محمدی امروز در نشست خبری با موضوع بازار اظهار داشت: از ۲۵ آبان و بعد از افزایش نرخ بنزین بازرسی‌های ویژه این اداره شروع شده و حدود ۲۴۵ مورد تماس با ۱۲۴ داشتیم که ۲۰ درصد آن منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان بیان کرد: ۵۷۱ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره انجام شده که ۸۱ پرونده تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه پنج گشت مشترک با دادگستری، بهداشت، بسیج اصناف و معاونت درمان داشتیم، افزود: ۱۰۰ کالای اساسی به وسیله سازمان حمایت کشوری به‌طور روزانه رصد می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ به میزان ۷۰۰ تن شکر در شهرستان توزیع شد که ۲۰۰ تن آن هر کیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰ تن با قیمت هر کیلو ۴ هزار و ۵۰ تومان عرضه شد ضمن اینکه ۳۵۰ تن برنج هندی وارد شهرستان شد که چندان استقبالی از آن صورت نگرفت و الان برنج پاکستانی وارد شده است.

وی عنوان داشت: ماهانه ۲ هزار و ۱۵۰ تن آرد دولتی سهمیه رفسنجان است که هر کیسه ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به نانوایی‌ها عرضه می‌شود، ۴۳۰ واحد نانوایی در رفسنجان داریم که طی این مدت ۵۲۰ مورد بازرسی شدند و ۷۶ فقره تخلف ثبت شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به بحث گاز مایع عنوان کرد: قبل از مهر ۹۷ میزان ۳۰۰ تن گاز مایع در شهرستان توزیع می‌شد، بعد از آن ۲۳۰ تن و از مهر ۹۸ میزان ۱۶۶ تن، باتوجه به اینکه مصرف گاز بالا رفته در آذرماه ۲۰۰ تن گاز توزیع شده و هر هفته ۵۰ تن گاز به‌صورت قطره‌چکانی مصرف شهرستان را تأمین می‌کند که مشکل است و کمبود گاز مایع داریم.

محمدی ادامه داد: به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل مصوبه دولتی است خودروهای حمل گاز مایع زیر بار این نرخ نمی‌روند.

وی در ادامه از رصد بازار شب یلدا و گشت ویژه از ۲۵ آذرماه تا شب یلدا خبر داد و گفت: این گشت بعد از شب یلدا تا پایان سال هم ادامه دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان تأکید کرد: از ۴ آذر نرخ‌نامه میوه و تره‌بار را اعلام کردیم که فروشندگان ملزم به درج آن در محل کسب خود هستند و مردم تخلفات را به ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/