تشریح فعالیت ۱۳ گروه جهادی پایگاه سیدالشهدا رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 53895
تشریح فعالیت ۱۳ گروه جهادی پایگاه سیدالشهدا رفسنجان+تصاویر

فعالیت ۱۳ گروه جهادی درگیر با کرونا به همت حوزه مقاومت سید الشهدا(ع) رفسنجان

حوزه مقاومت سیدالشهدا در ایام مبارزه با کرونا فعالیت های زیادی انجام داد است.

به گزارش روراستی به نقل از جانشین حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) قاسم آباد شهرستان رفسنجان، اقدامات انجام شده توسط این حوزه از ازابتدای مقابله با کرونا تا هم اکنون به شرح زیر است؛

۱_نشر و توزیع بروشور درب منازل در ۱۳ روستای حوزه استحفاظی به تعداد ۱۵۰۰ عدد این مهم به صورت مراجعه خانه به خانه توسط بسیجیان حوزه انجام گردید

۲_توجیه مردم محله‌ها به روش چهره به چهره ۱۵۰۰ نفر

۳_توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی درب منازل شامل الکل و ماسک به کل روستای محمدیه به تعداد ۱۰۰ عدد از هرکدام که توسط بسیجیان پایگاه شهید باردل (حوزه سید الشهداء ع) روستای محمدیه تهیه شده و وجه مورد نیاز برای تهیه این اقلام از طریق هماهنگی بسیجیان پایگاه با خیرین روستا تامین گردیده بود.

۴_ اعلام سراسری نکات کلیدی در زمینه نحوه کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در همه روستا‌ها از طریق خودروی بسیجیان به تعداد ۱۳ مرتبه

۵_ ضدعفونی اماکن و معابر عمومی در روستا‌های منطقه استحفاظی ۸۴ مرتبه جمعا همه آن‌ها (هر کدام چندین مرتبه، برخی از پایگاه‌ها تا امروز سیزده نوبت ضد عفونی اماکن عمومی را انجام داده اند)

با توجه به اینکه در منطقه، تعداد زیادی کشاورز وجود دارد و همگی آن‌ها دارای سمپاش هستند، توسط فرماندهان پایگاه‌ها با کشاورزان محترم برای استفاده از سمپاش آن‌ها هماهنگی صورت گرفت و تامین مواد ضد عفونی توسط مراکز بهداشت و دهیاری‌ها و بسیجیان و خیرین صورت گرفت. ضمنا عملیات ضد عفونی توسط بسیجیان حوزه صورت گرفت که در هر نوبت بین ۴ تا ۸ نفر نیرو برای این مهم بکارگیری شد.

ضد عفونی‌ها عموما در شب یا عصر انجام شد که ماندگاری مواد ضد عفونی در ساعات خنک روز بر روی سطوح بیشتر است و عملیات ضد عفونی در اماکن پر تردد روستا‌ها از جمله نانوایی‌ها و اغذیه فروشی‌ها و مراکز بهداشت و گلزار شهدا و مزار و پایگاه‌های بسیج و مساجد و معابر عمومی و به طور کلی مراکز پر تردد روستا که قبلا توسط بسیجیان رصد شده بودند انجام شد.

۶_ راه اندازی کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان حوزه که باهماهنگی‌های لازم توسط حوزه محل و امکانات لازم و همچنین مجوز‌های مربوطه دریافت شد و این کارگاه به ظرفیت ۱۵ چرخ خیاطی و خیاط که اکثرا خانواده بسیجیان حوزه سید الشهداء (ع) می‌باشند و تولید روزانه ۴۵۰ عدد ماسک را انجام میدهد لازم به ذکر است ماسک‌ها بعد از تولید ضد عفونی شده و سپس برای توزیع آماده میشوند.

۷_فعالیت جمعا ۱۳ گروه جهادی درگیر با کرونا

۸_ جمعا تعداد نفرات ۲۶۰ نفر در گیر مبارزه با کرونا از جمع بسیجیان حوزه

۹_برگزاری ۱۶ نشست و جلسه اضطراری مقابله با کرونا با خانه‌های بهداشت منطقه به صورت جدا گانه در هر روستا و با حضور دهیار‌ها و اعضای شورا و مسئول و کارمندان مراکز بهداشت و روحانیون هر منطقه

۱۰ _برپایی ایست و بازرسی پایش سلامت توسط بسیجیان حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) به صورت روزانه از اول سال ۹۹ تا اطلاع ثانوی در ورودی شهر رفسنجان واقع در روبروی پایانه مسافربری در این پایش تمامی خودرو‌های غیر بومی متوقف شده و از ورود آن‌ها به شهر جلوگیری به عمل می‌آید و همچنین تست‌های مربوط به سلامت فردی از جمله تب سنجی از تمامی خورو‌های عبوری توسط مسئولین هلال احمر و یا بهداشت انجام میگیرد. در این مهم در هر شیفت کاری ۱۲ تا ۱۵ نیرو به کارگیری میشود. لازم به ذکر است تا امروز ۳ روز ایست بازرسی در مکان فوق الذکر انجام شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بسیج پایگاه سیدالشهدا رفسنجان قاسم آباد کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :