مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد طبق پروتکلی که اعلام کردند ضد عفونی می‌شود یعنی روزانه هر سرویس خط واحد که انجام می‌شود مجدد برای سرویس بعدی که مسافران را سوار می‌کنند، ضد عفونی انجام می‌شود.

به گزارش روراستی، محمدرضا سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اتوبوس‌های شرکت واحد طبق پروتکلی که اعلام کردند ضد عفونی می‌شود یعنی روزانه هر سرویس خط واحد که انجام می‌شود مجدد برای سرویس بعدی که مسافران را سوار می‌کنند، ضد عفونی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان ادامه داد: بیش از تعداد مسافرانی که اتوبوس‌ها مجاز هستند، رانندگان سوار نمی‌کنند تا ضمن فاصله‌گذاری اجتماعی سلامت جامعه هم حفظ شود، همچنین  تاکسی‌ها تا سه نفر مجاز به سوارکردن مسافر هستند، استفاده از ماسک در اتوبوس‌ها اجباری است که در صورتی که مسافری ماسک نداشته باشد مجاز به سوارشدن نیست که تا کنون در رفسنجان موردی نبوده و مردم مراعات می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکسی‌های بین شهری هم مرتب ضد عفونی می‌شوند و اتوبوس‌های جاده‌ها هم قبل از حرکت به سمت مقصد ضد عفونی می‌شوند.

سلمانی با اشاره به اینکه مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شرکت واحد توسط سازمان حمل و نقل تأمین می‌شود، افزود: از همان روز اول که اعلام شد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ضد عفونی شوند، ما پای کار بودیم و این کار به‌صورت مرتب انجام می‌شود و تا زمان ریشه‌کنی کرونا برای سلامت شهروندان این کار ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی کننده را که در اختیار تاکسی‌ها و  آژانس‌ها قرار می‌دهیم، مجدد شارژ می‌کنیم تا کمبودی در این زمینه نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان در خصوص افزایش کرایه عنوان کرد: ماشین‌های جاده‌ای اعم از اتوبوس و سواری ۲۰ درصد افزایش کرایه داشتیم و برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خط واحد که کل کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشتند، هنوز در رفسنجان افزایشی نداشتیم که البته مصوبه شورای اسلامی را اخذ کردیم و منتظر تصمیم فرمانداری هستیم.

وی با اشاره به حمایت از تاکسیداران آسیب‌دیده از کرونا عنوان کرد: تعداد ۳۰۰ بسته حمایتی بین رانندگان بی‌بضاعت اعم از رانندگان تاکسی‌های شهری و بین شهری توزیع کردیم.

سلمانی عنوان داشت:  یک هزار و ۲۰۰ گالن روغن موتور صادراتی درجه یک بین رانندگان توزیع کردیم و اخیرا قرار شد به هر دستگاه تاکسی و آژانس یک جفت لاستیک با قیمت تمام شده کارخانه تهیه و در اختیار رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌ها قرار دهیم تا بتوانند هزینه کمتری نسبت به قیمت موجود در بازار بپردازند.

وی از همکاری و مساعدت مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کرمان در این خصوص قدردانی کرد.

انتهای پیام/