امام جمعه رفسنجان:

بی آبی در نوق توجیه عقلی و قانونی ندارد/شورای تأمین تدبیر کند

  • شناسه خبر: 60396
بی آبی در نوق توجیه عقلی و قانونی ندارد/شورای تأمین تدبیر کند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به مشکل آب در منطقه نوق علیا گفت: از شورای تامین در شهرستان و استان تقاضا می‌کنم به همه جوانب قضیه توجه کنند، مردم آب می‌خواهند و حقشان است مسئولان هم وظیفه دارند مشکل مردم را حل کنند باید تدبیر کنند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به مشکل آب در منطقه نوق علیا گفت: از شورای تامین در شهرستان و استان تقاضا می‌کنم به همه جوانب قضیه توجه کنند، مردم آب می‌خواهند و حقشان است مسئولان هم وظیفه دارند مشکل مردم را حل کنند باید تدبیر کنند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان اظهار کرد: اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب مردم در یک میدان مبارزه و عرصه‌ای که از یک طرف فکر و اندیشه و اراده ملت صبور و شکور انقلابی و مسلمان بود و از طرف دیگر با اردوگاه کفر و نفاق و تحریف و تردید مردم وارد شدند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: ملت ایران علی‌رغم گلایه‌مندی از بی‌تدبیری‌ها و کاستی و مشکلات داشتند و اختلالاتی که در بعضی شعب اخذ رأی ایجاد شد، در یک اقدام بهنگام مقاومت مثال‌زدنی را به نمایش گذاشتند و به وظیفه ملی، انقلابی و مذهبی خود جامه عمل پوشیدند که امیدواریم مقدمات دولتج وان حزب‌اللهی که خواسته رهبر معظم انقلاب بود فراهم کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان کرمان و رفسنجان با حضور ۶۰ درصدی خود در این انتخابات شرکت کردند و دومین استان کشور در زمینه مشارکت بودند، گفت:  ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان رأی خود را به رئیس جمهور منتخب دادند.

عسکری تصریح کرد: لازم است از همه کاندیداها و طرفدارانشان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تشکر کرد که با حضور آنان شور انتخاباتی ایجاد شد؛ هیچ کس در انتخابات شکست خورده نیست برای رضای خدا قدم در میدان اتنخابات و عمل کردن به تکلیف الهی گذاشتند.رقابت‌ها تمام شد و ایام برادری است انتخابات نباید زمینه‌ساز کدورت شود.

وی با اشاره به اینکه دهه اول تیرماه به نام دهه صرفه‌جویی نامگذاری شده است، افزود: در مصرف آب گرچه همیشه باید در مصرف صرفه‌جویی کنیم، اما امسال بارندگی بسیار کم بود منبع تامین برق نیز کاهش یافته ضرورت دارد صرفه‌جویی کنیم تا از این بحران عبور کنیم همچنین شهرداری از شبکه آب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده نکند..

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع آب منطقه نوق اشاره و ابراز کرد: مردم این مناطق نه‌تنها آب آشامیدنی سالم ندارند بلکه حتی آب برای شست‌وشو و استحمام هم ندارند و با نبود آب مواجه هستند.

وی اضافه کرد: برای تامین آب مورد نیاز این روستاها مسؤولان اقدام کردند که چاه را حفر کنند اما در اقدامی که هیچ توجیه عقلی و قانونی و اخلاقی نداشت، چاه را مسدود کردند، آب منابع طبیعی و در اختیار دولت است، تا هرکجا نیاز است استفاده کنند و در استفاده از آب اولویت اول مردم هستند نه کشاورزی.

عسکری اظهار داشت: از شورای تامین در شهرستان و استان تقاضا می‌کنم به همه جوانب قضیه توجه کنند، مردم آب می‌خواهند و حقشان است مسئولان هم وظیفه دارند مشکل مردم را حل کنند باید تدبیر کنند.

وی در ادامه به طرح کوثر غدیر به‌منظور تأمین جهیزیه برای یک‌هزار دختر جوان در روز عید غدیر اشاره کرد و خواستار مشارکت مردم و خیران در این طرح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بی آبی در نوق حجت الاسلام عسکری شورای تأمین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :