وزیر ورزش: اصلاً و ابداً منظورم مس رفسنجان نبود/ورزشگاه شهدای مس ظرفیت بین المللی است/قرارداها در کنترل وزارت ورزش

  • شناسه خبر: 61573
وزیر ورزش: اصلاً و ابداً منظورم مس رفسنجان نبود/ورزشگاه شهدای مس ظرفیت بین المللی است/قرارداها در کنترل وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهاراتش در خصوص اردوی یک تیم فوتبال در خارج از کشور گفت: مصاحبه در یک مناسبتی بود که گذشت و ربطی به استان کرمان ندارد و جای نگرانی نیست، ابدا بحث مس رفسنجان نبود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهاراتش در خصوص اردوی یک تیم فوتبال در خارج از کشور گفت: مصاحبه در یک مناسبتی بود که گذشت و ربطی به استان کرمان ندارد و جای نگرانی نیست، ابدا بحث مس رفسنجان نبود.

به گزارش روراستی، سیدحمید سجادی امروز در حاشیه بازدید از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که در بخشی از سفر استانی کرمان در خدمت هم‌مهینان عزیزم در رفسنجان هستم.

وزیر ورزش و جوانان ظرفیت ورزشگاه  مس را یک مجموعه عظیم ورزشی چندمنظوره که واقعا برای آن زحمت کشیده شده، فکر و برنامه‌ریزی شده ذکر کرد و افزود: زیرساخت فوق‌العاده‌ای برای فوتبال ایجاد شده و فضای ارزشمندی است که سرمایه ملی ارزشمندی به‌شمار می‌رود و حتما بخشی از نیازهای فوتبال منطقه را پوشش می‌دهد و می‌تواند میزبانی شایسته‌ای رقم بزند.

ورزشگاه شهدای مس رفسنجان ظرفیت بین‌المللی دارد

وی ادامه داد: ورزشگاه شهدای صنعت مس نه‌تنها برای مسابقات داخلی و ملی و در سطح باشگاهی و لیگ؛ بلکه حتما می‌توان ‌برنامه‌ریزی کرد در آن تورنمنت‌های بین‌المللی برگزار کرد. این وزشگاه فوق‌العاده بود و از دیدن آن امکانات و تلاش و فکری که شده بود و همه‌حانبه برنامه‌ریزی شده بود، انرژی گرفتم.این این ظرفیت‌هایی که برنامه‌ریزی می‌شود ارزش افزوده‌ای برای ورزش کشور خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: این اتفاقات ارزشمندی که در جای‌جای کشور رخ می‌دهد باید به‌نحوی به اطلاع عموم مردم برسد که همه ایرانیان با هم افتخار کنیم که در کشورمان مدیرانی هستند، ظرفیت‌ها، منابع و فکر و برنامه وجود دارد و همه این‌ها در حال بررسی و اقدام است و ان‌شاءالله به‌زودی به بار می‌نشیند.

ضرورت مشارکت خیران و بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی

وی تصریح کرد: امروز در دنیا هنر بهره‌برداری از مکان‌های ورزشی به این‌جا رسیده که از یک فضای ورزشی چندین‌منظوره استفاده می‌کنند و طی بازدیدهایی که کردم این جاها را دیدم.

عالی‌ترین مقام وزارتخانه ورزش و جوانان ابراز کرد: در خصوص بانوان یکی از لازمه‌های ورزش ما در کشور چه در بعد قهرمانی، چه ورزش همگانی؛ توجه و رسیدگی و اهتمام جدی به توسعه ورزش برای بانوان است؛ برای اینکه مادران فردا باید از جسم، ذهن و شادابی خوبی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: در بعد قهرمانی در یک‌سری رشته‌ها، شعائر و عقاید ما اجازه نمی‌دهد اما در خیلی از رشته‌های ورزشی بانوان ما می‌توانند شرکت کنند، که در رشته دوومیدانی خانم‌ها پیشرو هستند.

حقوق زنان در ورزش رعایت خواهد شد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بانوان ما برای سایر بانوان کشورهای اسلامی الگو شده‌اند، تصریح کرد: در بعد قهرمانی سوارکاری، تیراندازی، کبدی و تیراندازی با کمان ظرفیت بالایی دارند؛ همچنین در وزنه‌برداری لباسی طراحی شده که بانوان ما می‌توانند در میدادین بین‌المللی شرکت کنند.

وی در خصوص رشته‌های مختلط زن و مرد گفت: اگر شعائر و ارزش‌های اجازه دهد برنامه‌ریزی می‌کنیم با حفظ رعایت شئون اسلامی در این رشته‌ها شرکت کنیم و از مدال‌ها جا نمانیم و در مدال‌آوری‌ها هرجا بتوانیم حق بانوان را بگیریم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ظرفیت بانوان در ابعاد مدیریتی ورزش/ورزش بانوان مستقل و خودکفا می‌شود

سجادی توضیح داد: در جنبه‌های مدیریتی بانوان تحصیلکرده‌ای هستند که ظرفیت خوبی دارند و در داوری و آنالیزکردن رشته‌های ورزشی نشان می‌دهد خانم‌ها در عرصه مدیریت اجرا و راهبری ورزش سهم دارند. در سهم دادن به کلاس‌های آموزشی و اعزام‌ها سهم بانوان دیده می‌شود و در مجلس هم تأکید کردم؛ از مهم‌ترین برنامه‌های من این است که ورزش بانوان ورزش مستقل و ورزش خودکفا شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی، انگیزه‌های این بخش را قوی‌تره دانست و گفت: از نظر ضوابط مقررات و شرایط راحت‌تر است و در بعضی مباحث می‌تواند از دولت پیشی بگیرد، که باید قدردان بخش خصوصی باشیم و موانع را از سر راه‌شان بداریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از وجود ۴ هزار مکان ورزشی ناتمام در کشور یاد کرد که برخی متوقف هستند و برخی آرام با تزریق منابع به کار خود ادامه می‌دهند، اضافه کرد: اما کافی نیست و باید برای تکمیل این مکان‌ها مشارکت بخش خصوصی و خیران را داشته باشیم و ضوابط تشویقی در نظر بگیریم که بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

وی به انجام کارهای مشارکتی در دنیا پرداخت که البته در کشورمان هم بوده و بیان کرد: گاهی دولت با بخش خصوصی میزبان یک رویداد ورزشی هستند و این دیدگاه باید در تمام نقاط کشورمان تسری یابد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در خصوص اظهاراتش در خصوص اردوی یک تیم فوتبال در خارج از کشور خاطرنشان کرد: مصاحبه در یک مناسبتی بود که گذشت و ربطی به استان کرمان ندارد و ابدا بحث مس رفسنجان نبود.

قراردادهای باشگاه‌ها در کنترل وزارت ورزش و جوانان

وی توضیح داد: در رابطه با عدالت‌محوری، شفافیت، مبارزه با فساد، کار بهینه و درست انجام دادن، کنترل قراردادها و هزینه‌ها در ورزش برنامه وسیعی در دست بوده و در حال ساماندهی است. با همه فدراسیون‌ها تا حدودی در میان گذاشتم که یکی از موارد آن شفافیت قراردادهاست، همچنین بودجه باشگاه‌های دولتی مانند پرسپولیس و استقلال که اعلام می‌کنند ما باید کنترل کنیم انحرافی از بودجه صورت نگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ورزشگاه شهدای صنعت مس، ابراز داشت: مسؤولان قول دادند برای دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و  به مردم رفسنجان قول می‌دهمخادم خوبی برای ورزش باشم و امین و مدافع حقوق مردم باشم و آن‌چه مدیرکل ورزش استان و مسؤولان ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان نیاز داشته باشند، حمایت کنم و وظیفه خود می‌دانم پیگیری کنم و به مدیرکل قول دادم پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت را برنامه‌ریزی کنند که منابع آن تأمین شود تا یکی از اثرات این سفر تسریع در تکمیل پروژه‌های رو به اتمام و هدیه‌ای برای این مردم استان کرمان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در استان کرمان به‌واسطه طولانی بودن و گستردگی استان کارکردن خیلی سخت است و برای مدیریت و نظارت از شمال استان تا جنوب استان صدها کیلومتر فاصله باید طی شود.

سجادی در پایان بیان داشت: اگر برای افتتاح ورزشگاه شهدای مس رفسنجان و پروژه آگاه دعوت شوم حضور خواهم یافت.

گفتنی است؛ سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به شهرستان رفسنجان از پروژه‌ها و اماکن و زیرساخت‌های ورزشی در شهر سرچشمه و رفسنجان بازدید کرد.

سجادی با حضور در ورزشگاه شهدای مس در جریان روند ساخت این ورزشگاه قرار گرفت. ورزشگاه شماره ۲ شهدای مس در حال حاضر در مسیر کاشت چمن طبیعی قرار گرفته و برای فصل جدید آماده می‌شود.

پروژه عام‌المنفعه آگاه مجموعه‌ ورزشی تفریحی ویژه بانوان هم مورد بازدید سجادی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازدید وزیر ورزش از پروژه های ورزشی رفسنجان سید حمید سجادی قراردادهای ورزشی مس رفسنجان وزیر ورزش و جوانان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :