معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:

ضرورت صیانت از زیرساخت‌های حوزه تولید/خسارت‌های مالی و تولیدی در تهدیدات امنیتی، امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد

  • شناسه خبر: 62135
ضرورت صیانت از زیرساخت‌های حوزه تولید/خسارت‌های مالی و تولیدی در تهدیدات امنیتی، امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور بر ضرورت صیانت از زیرساخت های تولید تأکید و ابراز کرد: با توجه به اینکه ایران امن ترین کشور منطقه است؛ خسارت‌های مالی و تولیدی در تهدیدات امنیتی، امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد.

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور بر ضرورت صیانت از زیرساخت های تولید تأکید و ابراز کرد: با توجه به اینکه ایران امن ترین کشور منطقه است؛ خسارت‌های مالی و تولیدی در تهدیدات امنیتی، امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش روراستی، علیرضا مبارک معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در همایش پدافند غیرعامل در مجموعه فرهنگی هنری شهر مس سرچشمه رفسنجان بیان داشت: هر کشوری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی، سیاسی و غیره به رشد و توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کند مگر اینکه توانمندی‌های لازم و قدرت بازدارندگی لازم را کسب کند و در بحث قدرت بازدارندگی باید اقتدار را به دست آورد.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می‌شود و مجتمع مس سرچشمه عدد قابل توجهی از این سهم را داراست؛ که با سیاست‌گذاری‌های سال‌های گذشته توسط مسؤولین در مسائل صنعتی و تولید، آینده‌نگری می‌شود تا تولید تداوم پیدا کند.

مبارک با بیان اینکه بخش عظیمی از نیازهای اساسی عمومی کشور و جامعه از ناحیه صنایع تأمین می‌شود، افزود: پس علاوه بر توسعه باید در مسائل تولید انبوه، صادرات و فروش هم برنامه‌ریزی‌های موفقیت‌آمیز داشت که در این راستا و برای تداوم تولید، صیانت از زیرساخت‌ها امری مهم است که در سازمان پدافند غیرعامل به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت از زیرساخت ها، فرآیندهای اکتشاف و فرآوری ( تغلیظ، گندله، نورد و … ) تشکیل شده و البته در حوزه صنایع مباحث فروش و صادرات، شبکه‌های ارتباطات و فناوری،خطوط تولید، مخازن آمونیاک، مخازن هیدروژن، مخازن cng و غیره بر اساس نوع صنایع ( فولاد، آلومینیوم، مس و ..)  متفاوت است .

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های برق و انرژی در صنایع کشور باید مصون‌سازی شوند تا لطمه‌ای به تولید کشور وارد نشود؛ پیگیری این امور جزو مسائل پدافند غیرعامل است و تدابیر و تلاش لازم است تا کمبود گاز و برق در زمستان این چالش مشکل‌زا در واحدهای صنعتی و تولیدی کاهش یابد.

این مسؤول اضافه کرد: صنایع کشور هر کدام باید نیروگاه مستقل داشته باشند تا برق و انرژی مورد نیازآن صنعت را تولید کند. با تحقیقاتی که توسط وزارت صمت انجام شده، قرار است در کشور سهمیه‌ای از گاز ذخیره شود تا در مواقع بحران از آن استفاده و فشار را از دوش صنایع برداشته شود تا تداوم تولید با مطلوبیت دنبال شود.

وی اظهار داشت: تهدیدات عمده در صنایع مهم کشور اعم از فولاد، آلومینیوم، مس، صنایع خودرویی و … باید دیده شود تا عوامل کاهش تولید برطرف شود.

مبارک با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه سال گذشته دچار حمله سایبری شد اظهار کرد: در این زمینه بخشی از کامپیوترها و حوزه اینترنت دچار اختلال شدند اخیراً هم شبکه سوخت کشور متوجه این حمله شد که نشان دهنده این است حملات سایبری روزافزون است، بنابراین راه‌اندازی مرکز مستمر رصد پایش تهدیدات در صنایع باید در اولویت این صنایع باشد که خدشه‌ای به آنها وارد نشود.

وی متذکر شد: تهدیداتی که متوجه صنایع می‌شود علاوه بر ایجاد خسارت‌های مالی و تولیدی، موجب زیر سوال رفتن اعتبار امنیت بین‌‌المللی هم می‌شود زیرا ایران از نظر امنیت در بین کشورهای جهان‌ سرآمد است.

جمهوری اسلامی قادر است زیرساخت ها را سرپا نگه دارد

سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان با تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته پدافند غیرعامل به جز فرهنگ‌سازی و آمادگی، این است که با آن به مردم در برابر مصونیت زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم و تامین نیازهای آنها و اینکه جمهوری اسلامی قادر است با قدرت زیرساخت‌ها را سرپا نگه دارد، اطمینان دهیم.

وی ادامه داد: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل “ایران پایدار” است یعنی در تمام عرصه‌ها قوی و پایدار هستیم و تاب‌آوری لازم را داریم. در عرصه نظامی، امنیتی، زیرساخت‌ها و فنی و مهندسی این اقتدار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان پدافند غیرعامل مقابله غیرنظامی با تهدیدات و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات است، افزود: موضوع پدافند، دفاع در برابر هجوم است که وظایف پنج‌گانه دارد؛  افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری هم در حوزه نیروی انسانی و هم تجهیزات و تاسیسات، پایداری خدمات و زیرساخت ها، تحمل ملی و با اقداماتی که از قبل انجام می‌دهیم، با پیش‌بینی و پیشگیری ما به راحتی می‌توانیم بحران‌ها را مدیریت کنیم‌.

سلاجقه خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل فضای داخلی و بیرون را رصد و تهدیدات را شناسایی می‌کند. تهدیدات، دو نوع طبیعی و انسان‌ساز هستند طبیعی در مجموعه وزارت کشور سازمان مدیریت بحران را دارد و در آنجا برنامه‌ریزی می‌شود در تهدیداتی که منشا و ریشه انسانی دارند، در حوزه پدافند غیرعامل هستند که وظیفه سازمان پدافند

تهدیداتی که سازمان پدافند برای کشور برآورد کرده نظامی و امنیتی هست که قرارگاه پدافند  عمومی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از تهدیداتی که متمرکز وجود دارد و مبتلابه جهان است، تهدیدات سایبری است که پیشرفت‌های بشر آن را به وجود آورده و همه حوزه‌ها از این تکنولوژی سایبر استفاده می‌کنند؛ به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تولیدی موجب شده ضعف هایی وجود داشته باشد، بنابراین پایداری و امن‌سازی سایبر باید در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد: پایگاه پدافند سایبری برای مقابله با اقدامات ارتش‌های سایبری کشورهای متخاصم، تهدیدات زیستی و بیولوژیکی و…تشکیل می‌شود.همین الان درگیر تهدید بیولوژیکی بنام کرونا هستیم.

سلاجقه بیان کرد،: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان طرح جامع و برنامه‌ریزی داشته باشد هرکدام از این زیرساخت‌ها را مصون‌سازی کند که دچار حادثه نشوند.

وی متذکر شد: مصون‌سازی زیرساخت‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و برگزاری رزمایش‌ها و آمادگی برای ایجاد مقابله با تهدیدات احتمالی امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امنیت ملی پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی فاوا مصون سازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :