روراستی خبر می دهد:

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره مجازی موسیقی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 63192
برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره مجازی موسیقی در رفسنجان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی مذهبی  در رفسنجان برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی مذهبی  در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس امشب در آیین اختتامیه جشنواره مجازی موسیقی در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: زمانی که توانمندی‌ها و ظرفیت زیبای هنر را در شهر می‌بینیم، به آن افتخار می‌کنیم. متأسفانه در گستردگی و توسعه جوامع توجه به هنر نادیده گرفته می‌شود و بعضی از ظرفیت‌های هنری‌ دیده نمی‌شوند در حالی که این گروه‌های ارزشمند نباید فراموش شوند.

وی ادامه داد: خاصیت و طبیعت هنر زیبایی‌ست و رسوخ و پیام‌رسانی که هنر چه در قالب شعر، نمایش، فیلم … و دارد، ده‌ها سخنرانی نمی‌تواند آن کار را انجام دهد.

جلالی با بیان اینکه مسؤولان شهر باید هنرمندان را حمایت کنند، ما هم کمک می‌کنیم، عنوان کرد:  ۱۸ دی روز رفسنجان نامیده شده است که به همین مناسبت نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» برپا خواهد شد و طی یک هفته این نمایشگاه دایر است و در هفته رفسنجان تیم ۲۰ نفره متشکل از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، تعدادی از وزرا و معاونان و معاون پارلمانی رئیس جمهور به رفسنجان سفر می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

سعید مصرف‌شاه دبیر جشنواره موسیقی با اشاره به اینکه پیشینه جشنواره‌ها به سال ۸۷ برمی‌گردد، افزود: سال ۸۹ جشنواره استانی مدنظر بود و طی سال ۹۰ و ۹۱ جشنواره را به‌صورت استانی برگزار کردیم و سال  ۹۳ رفسنجان در شهرستان‌های مختلف جشنواره را برگزار کرد که نشان از ظرفیت فعالیت‌های هنری این شهرستان دارد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره ارزش‌گذاری به کارهای فاخر است، نه هنری که بر پایه جذب مخاطب باشد و این یک مسؤولیت است برای کسانی که کارهنری انجام می‌دهند و هم برای مسؤولان، چراکه کار هنری فاخر می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر حمایت شود می‌تواند تاثیرات مثبت در مسیر رو به جلوی یک منطقه داشته باشد.

مشرف‌شاه خاطرنشان کرد: هنرمند باید به‌دنبال علم هنر باشد تا بتواند ازجایگاه هنر دفاع کند و ارزشمندی آن هنر را ارائه کند و مسؤولان به دور از  چالش‌ها و تفکرات شخصی باید مراقب باشند با دانش کافی ارزش‌گذاری و انتخاب  صورت بگیرد و بدانند با تکیه به چه اشخاصی می‌توانند بعد هنری را پیش ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره مجازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد و در این جشنواره ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ گروه و تکنواز شرکت داشتند، اضافه کرد: جشنواره دارای بعد موسیقایی و آواهای آیینی و مذهبی بود و علاوه بر  داوران، بخش مردمی هم امتیاز دادند.

روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز ابراز کرد: خوشحالیم در حوزه موسیقی و به‌طور خاص توجه به موسیقی و نواهای آیینی و مذهبی که جای آن خالی بود، این جشنواره برگزار شد و امیدواریم مداوم ادامه داشته باشد و توجه به موسیقی و نواهای آیینی مذهبی شکل بگیرد، که نیاز است در هر هنری توجه به مسائل فرهنگی که مختص خودمان است و هیچ جای دیگر دنیا نیست، صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر در این حوزه‌ها بتوانیم قدرتمند شویم در جهان می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم و از فرهنگ خودمان موسیقی در دنیای هنر تولید کنیم و در حوزه موسیقی و نواها حرف برای گفتن داشته باشیم.

در این جشنواره از ۵ تک نواز شامل یک نفر در بخش نوازندگی سنتور و ۴ نفر در بخش رقابتی و ۸ نفر هم سرپرست گروه ها تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تالار فرهیختگان جشنواره مجازی دانشگاه آزاد موسیقی نواهای آیینی مذهبی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :